۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
تأمین بخشی از نیاز برق با احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
معاون وزیر نیرو اعلام کرد

تأمین بخشی از نیاز برق با احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

معاون وزیر نیرو گفت: ساخت چهار هزار مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کمک بزرگی در رفع ناترازی برق خواهد کرد و بخشی از نیاز برق کشور را تأمین می‌کند.

به گزارش بازار، محمود کمانی در باره اجرای طرح ساخت چهار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ادامه داد: این نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: ساخت این نیروگاه‌ها در ۹۵ ساختگاه که قرارداد آن با حضور رئیس‌جمهور امضا شد، آغاز می‌شود و امید است در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران خاطرنشان کرد؛ این امر به‌شرط انجام تعهدات توسط بخش خصوصی و بخش دولتی است.

کمانی گفت: ساخت این نیروگاه‌ها در رفع ناترازی‌ها کمک بزرگی خواهد کرد چرا که هم ناترازی‌ها در بخش برق و نیز در بخش گاز و سوخت نیروگاهی وجود دارد و نیز توسعه نیروگاه‌های فسیلی را با محدودیت مواجه کرده است.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ادامه داد: با این محدودیت‌ها باید به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کرد و این روندی است که دنیا به‌سرعت در حال طی‌کردن آن است.

وی گفت: متوسط احداث نیروگاه‌ها در دنیا در یک دوره یک‌ساله، ۸۵ درصد به نیروگاه‌های تجدیدپذیر اختصاص‌یافته و قیمت برق این نیروگاه‌ها برخلاف تصور عمومی به‌شدت ارزان است.

به گفته کمانی، با احداث چهار مگاوات نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر، بخشی از نیاز شبکه به برق تأمین خواهد شد و با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، ناترازی انرژی در کشور رفع خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۴٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha