۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
طرح طبیعت‌گردی آشوراده کاملا محیط زیستی است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

طرح طبیعت‌گردی آشوراده کاملا محیط زیستی است

گرگان- رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طرح طبیعت‌گردی آشوراده کاملا محیط زیستی است، گفت: همه مسائل محیط زیستی در طرح گردشگری آشوراده رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سلاجقه در حاشیه افتتاح طرح طبیعت‌گردی آشوراده اظهار کرد: این طرح علاوه بر مزیت‌های محیط زیستی، قابلیت قایقرانی داشته که سبب ایجاد اشتغال و تفرج می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور در سفر اول به استان گلستان در خصوص احیای خلیج گرگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع جلسات متعددی در ستاد احیای تالاب‌های کشور با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین طی جلساتی با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان، طرح جامعی تعریف که در نتیجه آن، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شد.

وی بیان کرد: به دلیل آشنایی با حساسیت های منطقه و مردم محلی، صندوق ملی محیط زیست را در حوزه سرمایه‌گذاری پای کار آوردیم، ضمن اینکه کار کاملا محیط زیستی انجام شد و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه محیط زیست ظرفیت‌های اشتغال زایی و کارآفرینی بسیار خوبی دارد، افزود: همه مسائل محیط زیستی در طرح گردشگری آشوراده رعایت شده است و پایش و نظارت نیز مرتباً انجام خواهد شد.

سلاجقه تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نسبت به تامین حق‌آبه‌ها و همچنین مدیریت جامع حوضه آبخیز و پمپاژ آب وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا طرح رها نشود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح طبیعت‌گردی آشوراده هم ضریب اقتصادی مردم منطقه بالا می‌رود و هم اینکه یک الگوی توسعه بر پایه محیط زیست در کل کشور است.

گفتنی است؛ سلاجقه که بهمراه اعضای هیات دولت رییس جمهوری کشورمان را در سفر به استان گلستان همراهی می کند، به عنوان نماینده دولت بازدید از جزیره آشوراده و خلیج گرگان، افتتاح کارخانه فرآوری میگو، بازدید از تالاب گمیشان، اینچه، آلما گل، آلاگل و آجی گل، بازدید از پاسگاه محیط بانی، افتتاح خانه فناور محیط زیست در گرگان و همچنین برگزاری جلسه با نخبگان با موضوع رفع مشکلات دو شهرستان بندر ترکمن و گمیشان و دیدار با خانواده شهدا را در برنامه سفر خود دارد.

کد خبر: ۲۶۳٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha