۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
واگذاری یا تعیین تکلیف هواپیمایی«هما»| آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه سال جاری
مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

واگذاری یا تعیین تکلیف هواپیمایی«هما»| آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه سال جاری

فرزادی پور مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال پیگیری هستیم یا هما از لیست واگذاری خارج یا تعیین تکلیف شود گفت: پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه یا نیمه دوم دی ماه آغاز می‌ شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از انجام عملیات حج تمتع، برای پروازهای حج عمره اعلام آمادگی کردیم و بنا به درخواست سازمان حج و زیارت در خدمت مردم برای انجام این فریضه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی متولی ارائه خدمت به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار است و تلاش ما این است که با ارائه کمی و کیفی خدمات رضایت مردم را جلب کنیم اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که در تقویت و توسعه ناوگان هوایی دنبال می‌شود، جمع کردن هواپیماهای زمینگیر است که در این راستا ۷ فروند هواپیما در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون دو فروند هواپیمای ATR وارد چرخه عملیاتی شده و سومین هواپیما هم در حال ورود است تا ۲۵ روز آینده وارد چرخه می‌شود. ۴ فروند دیگر در مرحله تامین قطعات است و سفارش گذاری شده که به محض تامین قطعات امیدواریم بتوانیم تا پایان سال هفت فروند هواپیمای زمین‌گیر را به ناوگان هوایی اضافه کنیم.

وی درباره هواپیمای سیمرغ نیز گفت: این هواپیما یک هواپیمای باری است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد.

واگذاری ایران ایر روند نامناسبی را طی کرده و در حال پیگیری هستیم یا هما از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه واگذاری ایران ایر از ۸ سال گذشته مطرح بوده است، گفت: واگذاری ایران ایر روند نامناسبی را طی کرده و در حال پیگیری هستیم یا هما از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود، بنابراین هنوز به دلیل پیچیدگی‌های ساختاری هواپیمایی جمهوری اسلامی، این واگذاری بسیار مشکل است و قطعیت ندارد.

فرزادی پور تاکید کرد: همه کشورهای دنیا که صاحب صنعت هوایی هستند یک ایرلاین ملی و صاحب پرچم دارند بنابراین برای کشوری مثل ایران وجود یک ایرلاین ملی واجب است.

هواپیمائی جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که هر هواپیمایی که استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را داشته باشد، وارد چرخه کند

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: هواپیمائی جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که هر هواپیمایی که استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را داشته باشد، وارد چرخه کند.

هواپیمای سیمرغ یک هواپیمای کارگو است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد

وی درباره هواپیمای سیمرغ گفت: هواپیمای سیمرغ یک هواپیمای کارگو است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هر محصول هوایی که وارد بازار شود، متناسب با نیاز شرکت تصمیم‌گیری می‌شود که از آن استفاده شود یا خیر و اگر هواپیمای سیمرغ وارد صنعت شود هم به همین نحو است. بنابراین هیچ تحمیلی هم در کار نیست، زیرا ما تابع استانداردهایی هستیم که تخطی از آن‌ها منجر به بروز حادثه می‌شود و شرکت متناسب با نیاز خود از ظرفیت‌های صنعت هوایی استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha