۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
گردش مالی دستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای تحت رصد دیوان محاسبات است
رئیس کل دیوان محاسبات کشور:

گردش مالی دستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای تحت رصد دیوان محاسبات است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: گردش مالی تمام دستگاه‌ها به صورت لحظه‌ای تحت رصد دیوان محاسبات است و در مجموعه فراجا شاهد انضباط مالی قابل قبولی هستیم.

به گزارش بازار، سید احمد رضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور به مناسبت روز حسابدار در بیستمین نشست تخصصی مدیران مالی و عاملان ذی حساب یگان‌های فراجا حاضر شد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران حوزه مالی و ذی حسابی فرماندهی نیروی انتظامی، اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌های افزون بر افزایش تعاملات و هم افزایی ها، موجب تشریک مساعی و همفکری در حوزه‌های گوناگون حسابرسی و نظارت مالی را فراهم می‌آورد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه معنی نظارت مؤثر، پیشگیری است نه مچ گیری، افزود: افشای اطلاعات در راستای پیشبرد نظارت مؤثر و شفافیت، کارایی درون سازمانی را به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه فراجا شاهد انضباط مالی قابل قبولی هستیم، بیان کرد: بعضاً ملاحظه می‌شود که ضعف در حوزه آموزش و فقدان دانش، منجر به اتخاذ تصمیماتی اشتباه می‌شود، از این رو بر دستگاه‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات فرض است تا با آموزش به هنگام مدیران و دست اندرکاران، مانع از بروز چنین رخدادهایی شوند.

ارائه دقیق، صحیح و صحت سنجی شده اطلاعات مالی از دیگر مواردی بود که رئیس کل دیوان محاسبات کشور بر آن تاکید کرد و گفت: باید مراقبت کنیم که سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی با نشر اخبار نادرست و ارقام غیرواقعی از تخلفات مالی، خدشه دار نشود.

رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه تمامی حساب‌ها و گردش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی به صورت لحظه‌ای و برخط، تحت رصد این نهاد نظارتی است، گفت: دیوان محاسبات در برخورد با تخلفات مالی قاطعیت دارد و تلاش داریم تا اثر بازدارندگی در اجرای احکام و آرای صادره از طرف دادسرا را نیز با جدیت دنبال کنیم.

دستغیب در خاتمه اظهار کرد: دیوان محاسبات به دنبال مداخله در عملیات اجرایی دستگاه‌ها نیست و بر آن است تا با پرهیز از نظارت‌های پسینی و پیشگیری از وقوع تخلفات، کمک حال مدیران و تصمیم سازان باشد.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha