۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
عربستان میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ را از ایتالیا و کره جنوبی ربود

عربستان میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ را از ایتالیا و کره جنوبی ربود

اکسپو ۲۰۳۰ تسریع‌کننده مسیر تحول عربستان خواهد بود.

به گزارش بازار، دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها اعلام کرد که ریاض، پایتخت عربستان سعودی، میزبان نمایشگاه اکسپو ۲۰۳۰ خواهد بود که به طور قابل توجهی رای بالاتری نسبت به شهرهای بوسان در کره جنوبی و رم در ایتالیا کسب کرده است.

براساس نتایج دفتر بین المللی نمایشگاه ها، ریاض ۱۱۹ رای در مقایسه با ۲۹ رای بوسان و ۱۷ رای برای رم به دست آورد، یعنی دو سوم از ۱۶۵ رای را به دست آورد.

دبیرکل دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها، دیمیتری کرکنتزیس، اعلام کرد که «عربستان سعودی قاطعانه برنده اکسپو ۲۰۳۰ شد» و به ریاض به دلیل «پیروزی قاطع» تبریک گفت.

کرکنتزیس در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از رای گیری گفت: این نمایشگاه تسریع‌کننده مسیر تحول عربستان خواهد بود.

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این باره اظهار کرد: این کشورنسخه استثنایی اکسپو ۲۰۳۰ را ارائه خواهد کرد.

وی افزود: عربستان سعودی در طول میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ بر اهداف توسعه پایدار تمرکز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ما روی ابتکارات زیادی کار کرده ایم و تلاش خود را صرف همکاری‌های بین المللی خواهیم کرد و از حضور شما در ریاض استقبال می‌کنیم.

دیمیتری کرکنتزیس، دبیر کل BIE در آوریل ۲۰۲۲ به TV۵ Monde گفت، این نمایشگاه‌ها به کشور منتخب اجازه می‌دهد «خود را به جهان نشان دهد»، در حالی که «آزمایشگاهی برای معماران» است.

به عنوان مثال، برج ایفل در پاریس به مناسبت اکسپو ۱۸۸۹، آتومیوم در بروکسل به مناسبت اکسپو ۱۹۵۸ و سوزن فضایی در سیاتل، ایالات متحده، به مناسبت اکسپوی ۱۹۶۲ ساخته شد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در دبی ۲۴ میلیون بازدید کننده را به خود جذب کرد. نمایشگاه ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود. اولین نمایشگاه جهانی در سال ۱۸۵۱ در لندن برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha