۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
تویوتا سهام خود در بزرگترین قطعه ساز دنیا را می فروشد؟ | آیسین سهامدار دنسو می شود
بازار گزارش می دهد:

تویوتا سهام خود در بزرگترین قطعه ساز دنیا را می فروشد؟ | آیسین سهامدار دنسو می شود

بزرگترین خودروساز دنیا از نظر تیراژ تولید، قصد دارد جهت چابک سازی و تامین نقدینگی خود برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی و توسعه محصول اقدام به فروش سهم دنسو کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت قطعه سازی دنسو به عنوان یکی از شرکت های بزرگ زیر مجموعه تویوتا در سال میلادی آینده دچار تغییراتی خواهد شد. گروه خودروسازی تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز از نظر تیراژ تولید قصد دارد ۴.۷ میلیارد دلار از سهام خود در دنسو را بفروشد. این مقدار از فروش برابر کاهش ۱۰ درصدی سهام تویوتا در شرکت قطعه سازی دنسو است، علیرغم فروش این سهام انتظار می رود که گروه خودروسازی تویوتا همچنان بزرگترین سهامدار دنسو باشد.

بزرگترین خودروساز دنیا از نظر تیراژ تولید، قصد دارد جهت چابک سازی و تامین نقدینگی خود برای پیش برد اهداف تحقیقاتی و توسعه محصول اقدام به فروش سهم دنسو کند

تویوتا چرا دنسو را می فروشد؟

بزرگترین خودروساز دنیا از نظر تیراژ تولید، قصد دارد جهت چابک سازی و تامین نقدینگی خود برای پیش برد اهداف تحقیقاتی و توسعه محصول اقدام به فروش سهم دنسو کند. چرا که تولید خودروهای برقی نیازمند سرمایه گذاری کلان در زمینه تحقیق و توسعه توام با ارتقا زنجیره تامین است.

شنیده ها حاکی از آن است که فروش ۱۰ درصدی سهام تویوتا در شرکت دنسو را شرکت آیسین به عنوان با کیفیت ترین سازنده مجموعه انتقال قدرت در آسیا تصاحب خواهد کرد. باتوجه به اینکه شرکت دنسو دومین سازنده بزرگ قطعات خودرو در جهان است، آیسین بعد از گروه خودروسازی تویوتا، دومین سهامدار بزرگ دنسو خواهد شد.

منابع محلی خبر از خرید سهام های خرد دنسو توسط مدیران ارشد این قطعه ساز بزرگ دنیا در بازار ژاپن را دادند، هدف از خرید این سهام های خرد پیشگیری از سقوط ارزش احتمالی قیمت سهام این شرکت در بازار سرمایه است.

شرکت دنسو در بیانه ای اعلام کرده است که در حال بررسی فروش سهام تویوتا جهت پیشگیری از آسیب مالی به ارزش سهم خود در بازار سرمایه است، همزمان با این موضوع نیز برخی از مدیران ارشد تویوتا فروش سهام این شرکت در دنسو را قطعی اعلام نکردند. اما شرکت آیسین خرید سهام را قویا تایید و منتظر اعلام رسمی جهت انتقال سهم تویوتا در دنسو به مجموعه خود است.

منابع خبری ژاپن خبر از سقوط ارزش سهام دنسو در بازار بورس این کشور همزمان با اعلام فروش سهم تویوتا به ارزش ۴ درصد دادند

سقوط ارزش ۴ درصدی سهام دنسو

داده های مالی از بازار سرمایه ژاپن حاکی از آن است که در صورت انتقال سهام تویوتا به آیسین دومین معامله بزرگ سهام در این کشور انجام خواهد شد. فروش این سهام را می توان بزرگترین عرضه سهم با هدف توسعه خودروهای برقی طی یک دهه گذشته در کشور ژاپن اعلام کرد.

در کشور ژاپن شرکت های قطعه ساز به گروه یا شرکای تجاری خاصی تعلیق دارند، این رویه با هدف ایجاد هم افزایی و سیاست توسعه در این کشور دنبال شده است. سال ها است که شرکت های خودروساز دارایی های خود را جهت خرید سهام قطعه سازان یا رقابت در بازار سرمایه با هدف به این سمت منتقل کردند.

اگر معامله انتقال سهام میان تویوتا و آیسین انجام شود، تویوتا همچنان ۲۴.۲ درصد دنسو را در اختیار خواهد داشت. دنسو تلاش کرده است که نقل و انتقال سهام فقط در میان صنعتگران و سرمایه گذاران ژاپنی انجام شود.

منابع خبری ژاپن خبر از سقوط ارزش سهام دنسو در بازار بورس این کشور همزمان با اعلام فروش سهم تویوتا به ارزش ۴ درصد دادند.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha