۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
هدف‌گذاری تسریع در تولید خودرو برقی با توجه به حجم گسترده مصرف‌ بنزین
مدیرعامل ایران‌ خودرو اعلام کرد

هدف‌گذاری تسریع در تولید خودرو برقی با توجه به حجم گسترده مصرف‌ بنزین

عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: مصرف سوخت در کشور از تولید پیشی گرفته است و باید به سمت برقی‌سازی خودروها برویم.

به گزارش بازار، صبح امروز نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در تهران راه‌آندازی شد.

در این مراسم علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت: برقی‌سازی خودروها سال‌هاست که در جهان مورد توجه است اما ‌در صنعت ما چندان جایگاهی نداشته است اما از زمان آغاز به کار آقای علی آبادی در وزارت صمت این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و امروز اهمیت این مسأله برای همه روشن است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه مصرف سوخت ما از تولید افزایش یافته است، اظهار داشت: استفاده از سوخت فسیلی مضرات زیادی در بخش آلودگی هوا و ایجاد بیماری دارد که خسارت غیر قابل جبرانی این مسایل برای کشور دارد. در جلسه که ۲۰ روز پیش در وزارت نفت بودم اعلام شد که امسال تا آن تاریخ ۸۰۰ میلیون دلار بنزین خریداری شده است.

وی‌ بیان داشت: ما به عنوان یک شرکت خودروساز بزرگ در کشور تلاش می‌کنیم تا در زمینه برقی‌سازی خودروها اقدامات موثری داشته باشیم و با توجه به تامین ارز مورد نیاز این بخش از سوی بانک مرکزی اقدامات موثری را انجام خواهیم داد. با توجه به قولی که آقای فرزین به ما داده است ما می‌توانیم ۳ برابر آنچه که تا پایان سال مورد انتظار است را محقق کنیم.

عظیمی با بیان اینکه باید برای برقی‌سازی خودروها وزارت صمت و خودروساز را یاری کرد، گفت: این اقدام فقط توسط وزارت صمت امکان پذیر نیست و باید وزارتخانه‌ها و دستگاه های مختلف به ما کمک کنند.

وی بیان داشت: باید در کمیسیون صنایع مجلس برنامه‌ای تدوین شود تا بقیه بخش های دولتی و وزارتخانه ها پای کار بیایند.

عظیمی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید از برقی‌سازی خودروها حمایت کند گفت با توجه به منافعی که برقی‌سازی خودروها برای کشور دارد قطعا تا پنج سال آینده هزینه های که صرف برقی سازی شده است برمی‌گردد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه در ایران خودرو برنامه جدی برای برقی‌سازی خودرو در حال انجام است گفت: ساخت خودرو هیبرید تارا در دستور کار است که ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، براساس اقدامات انجام شده پیش بینی می شود تا یک و نیم سال آینده تولید خودروی برقی در این خودروسازی تجاری‌سازی شود، تا آن زمان باید واردات خودرو برقی داشته باشیم.

وی گفت: براساس برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو برقی برای استفاده در حمل و نقل عمومی اقداماتی انجام شده و پس از آن هم برنامه واردات (ckd) آن را داریم و پس از آن نیز واردات دانش فنی و داخلی سازی آن را خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۸٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha