۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
ذخیره‌سازی اطمینان‌بخش گندم و سایر کالاهای اساسی در کشور
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

ذخیره‌سازی اطمینان‌بخش گندم و سایر کالاهای اساسی در کشور

تمدیرعامل شرکت بازرگانی دولی ایران گفت: میزان ذخایر گندم به اندازه‌ای است که گندم مورد نیاز کشور تا خرداد ماه سال آینده، تأمین و سایر کالاهای اساسی نیز به میزان اطمینان‌بخش و کافی ذخیره شده است.

به گزارش بازار، سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین ارائه دستاوردهای طرح ملی هوشمندسازی یارانه آرد و نان و رونمایی از بزرگ‌ترین سامانه اشتراک‌گذاری تجربه خرید کشور، گفت: زنجیره‌ای متشکل از ۸ میلیون نفر در حوزه گندم، آرد و نان فعالیت دارند که قوت غالب ۸۸ میلیون نفر جمعیت کشورمان را تأمین می‌کنند.

وی با اعلام این که زنجیره گندم، آرد و نان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود، افزود: در سال ۱۴۰۲ با لطف الهی توانستیم بیش از ۱۰ میلیون و ۳۵۴ هزار تُن گندم خریداری کنیم که این مقدار خرید، نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد و نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز ۱۲۸ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی رشد ۳ برابری قیمت خرید گندم در سال جاری نسبت به چند سال اخیر را موجب ترغیب و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول اعلام کرد و گفت: امسال نزدیک به ۱۵۶ هزار میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است که معادل مجموع پرداخت ۷ سال گذشته در خرید تضمینی این محصول بوده و پرداخت این حجم از پول به کشاورزان با تلاش سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک‌های عامل به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به این که در تأمین گندم مورد نیاز نانوایی‌ها خودکفا شده‌ایم و امسال صرفاً برای اختلاط با گندم داخلی، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن گندم وارد کرده‌ایم، اظهار کرد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار و در سال ۱۴۰۱ نیز ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تُن گندم وارد کرده‌ایم که کاهش ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تُنی واردات نسبت به سال گذشته و کاهش ۵.۵ میلیون تُنی آن نسبت به دو سال قبل موجب صرفه‌جویی چشمگیر ارزی در واردات این محصول شده است.

راد با بیان این که افتخار ما حضور در کنار کشاورزان، آسیابانان و نانوایان در تامین قوت غالب مردم و ارائه آن در سفره خانواده‌ها است، اظهار امیدواری کرد: میزان ذخایر گندم به اندازه‌ای است که گندم مورد نیاز کشور تا خرداد ماه سال آینده، تأمین و سایر کالاهای اساسی نیز به میزان اطمینان‌بخش و کافی ذخیره شده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha