۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
نصف شدن واردات گندم| ذخایر گندم کشور تا خرداد سال آتی تکمیل شد
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

نصف شدن واردات گندم| ذخایر گندم کشور تا خرداد سال آتی تکمیل شد

راد، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه، واردات گندم از ۴ میلیون تن به کمتر از ۲ میلیون تن رسید، گفت: ذخایر گندم تا خرداد سال آتی تکمیل شد.

به گزارش بازار، سعید راد مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی، در آئین ارائه دستاورد های طرح ملی هوشمند سازی یارانه آرد و نان و رونمایی از بزرگترین سامانه اشتراک گذاری تجربه خرید با اشاره به فعالیت ۸ میلیون نفر در زنجیره تولید آرد و نان، گفت: در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و همچنین رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

راد گفت: لازم به ذکر است که قیمت خرید گندم در سال ۱۴۰۲، رشدی ۳۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته که همین امر موجب تولید بیشتر گندم در کشور شده است. از طرفی در پرداخت پول خرید تضمینی گندم تا کنون حدود ۱۵۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خودکفایی در تامین گندم گفت: کل واردات گندم در سال جاری حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است. از سوی دیگر میتوان اعلام کرد که هم اکنون در تامین گندم خبازی خودکفا شدیم. این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ حدود ۷/۵ میلیون تن و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴ میلیون تن واردات گندم صورت گرفت.

وی در پایان گفت: خبر خوب دیگر این است که تا خرداد سال آتی ذخایر استراتژیک گندم کشور پر است.

کد خبر: ۲۵۷٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha