۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
وزارت صمت در حال تدوین مشوق برای مشتریان خودروهای برقی| ایران خودرو و سایپا صاحب پلتفرم می شوند
گفتگو اختصاصی بازار با رئیس هیئت عامل ایدرو:

وزارت صمت در حال تدوین مشوق برای مشتریان خودروهای برقی| ایران خودرو و سایپا صاحب پلتفرم می شوند

احمدی رئیس هیئت عامل ایدرو به بازار گفت: وزارت صمت در حال بررسی و تدوین بسته مشوقی برای مشتریان خودروهای برقی جهت مصرف شخصی است.

بازار؛گروه خودرو: ظهر امروز دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند با حضور وزیر صمت، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، معاون علمی رییس جمهور، دبیر شورای ملّی فضای مجازی و شهردار تهران، مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، گروه بهمن، آرین موتور و اصحاب رسانه در مرکز همایش های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد. در حاشیه این مراسم با هدف بررسی وضعیت تولید و عرضه خودروهای برقی در کنار چالش زیرساخت حمل و نقل پاک با بابک احمدی رئیس هیئت عامل ایدرو به گفت و گو پرداختیم؛

*سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بازو اجرایی وزارت صمت در صنایع خودروسازی است، جهت ایجاد حمل ونقل برقی پایدار به عنوان متولی این صنعت چه برنامه ای را دنبال می کنید؟

جریان سازی جدی در وزارت صمت ایجاد شده تا همه خودروسازان به سمت محصولات برقی حرکت کنند، در این میان تعدادی از تولیدکنندگان نیز به دنبال پلت فرم خودروهای برقی هستند. هر چند دست یابی به پلت فرم زمان بر است، اما فعالیت های در حوزه مطالعات، مهندسی و داخلی سازی قطعات این خودروها انجام شده است.

خودروسازان دولتی در حال فعالیت جهت تولید دو پلت فرم محصولات برقی هستند

*با توجه به برنامه واردات خودروهای برقی، این موضوع چه اثری در ترغیب خودروسازان جهت تولید محصولات الکتریکی دارد؟

معتقدم هدف اصلی و ارادت خودروهای برقی فرهنگ سازی تولید و مصرف این محصولات است. همانطور که پیشتر اشاره داشتم خودروسازان دولتی در حال فعالیت جهت تولید دو پلت فرم محصولات برقی هستند؛ یک پلت فرم به عنوان محصول اصلی و پلت فرم دیگر جهت ورود به بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

خودروسازان بخش خصوصی نیز طی تعامل و همکاری با شرکای خود هدف تولید محصولات الکتریکی را به صورت جدی دنبال در دستور کار دارند.

وزارت صمت در حال تدوین مشوق برای مشتریان خودروهای برقی| ایران خودرو و سایپا صاحب پلتفرم می شوند

جهت ترویج و ترغیب خرید خودروهای برقی، بسته مشوقی تعریف شده تا ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی هر چه سریعتر به این خودروها مجهز شود

*یکی از چالش های اصلی مشتریان خودروهای برقی در دنیا و کشور بحث مشوق های مالی از سوی دولت ها است، در این خصوص ایدرو برنامه ای دارد؟

بله، جهت ترویج و ترغیب خرید خودروهای برقی، بسته مشوقی تعریف شده تا ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسیرانی هر چه سریعتر به این خودروها مجهز شود.

وزارت صمت در حال بررسی و تدوین بسته ای دیگر جهت تشویق مشتریان به خرید خودروهای الکتریکی جهت مصرف شخصی است.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha