۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
قرارداد ۱۴ هزار میلیاردی «تولید واگن باری» در اراک امضا شد
با حضور مسئولان؛

قرارداد ۱۴ هزار میلیاردی «تولید واگن باری» در اراک امضا شد

اراک- قرارداد ورود شرکت واگن پارس به عرصه تولید سیستم ترمز واگن با حضور با حضور سرتیپ ستاد امیر کیومرثت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی امضا شد

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با ظهر پنجشنبه و با حضور سرتیپ ستاد امیر کیومرثت حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت استان مرکزی، قرارداد ورود شرکت واگن پارس به عرصه تولید سیستم ترمز واگن امضا شد.

ارزش این قرارداد ۱۴ هزار میلیارد ریال است که ساخت ۳۰۰ دستگاه واگن باری لبه‌بلند با شرکت حمل‌ونقل چند وجهی مپنا و ۶۷۰ دستگاه سیستم ترمز شرکت فناوری ریلی مپنا را شامل می‌شود.

سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه امضای این قراداد به خبرنگاران با بیان اینکه خرسندیم که صنعتگران در عرصه‌های مختلف در خوداتکایی کشور بویژه در صنعت ریلی نقش اساسی دارند، گفت: توانمندی‌های بالایی در صنایع استان مرکزی وجود دارد که باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی هم در این باره بیان کرد: این استان قطب صنایع ریلی کشور است و ۷۰ درصد ظرفیت ریلی و صنایع این حوزه در استان مرکزی است که محور اصلی این صنعت شرکت واگن پارس مپنا است.

فرزاد مخلص‌الائمه اضافه کرد: رکورد ساخت یک‌هزار واگن در مجموعه واگن پارس زده شد و هم‌اکنون شاهد امضای تفاهم‌نامه و قرارداد جدید بین شرکت‌های وابسته به گروه مپنا هستیم که امید است به موقع تحویل شبکه ریلی شود.

مرتضی ملانژاد، مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا هم در این ارتباط گفت: سیستم ترمز واگن در کشور آلمان تولید می‌شود و هر ست حدود پنج الی شش هزار یورو قیمت دارد اما واگن پارس با تأمین تمامی قطعات از داخل این سیستم را ۶۰ درصد پایین‌تر از قیمت نمونه خارجی تولید خواهد کرد که تست‌های آن نیز مطابق استانداردها انجام شده است.

کد خبر: ۲۵۷٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha