۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
اتکای حداکثری به اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار است| زیرساخت‌های صنایع شهر هوشمند تامین می‌شود
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

اتکای حداکثری به اقتصاد دانش‌بنیان در دستور کار است| زیرساخت‌های صنایع شهر هوشمند تامین می‌شود

احمدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری و صنعتی‌سازی تولیدات صنایع تاکید کرد و گفت: به‌دنبال تبدیل ایده‌ها به محصولات دانش‌بنیان هستیم.

بازار؛ گروه ایران: بابک احمدی معاون وزیر صمت در نشست خبری دومین رویداد ملی «صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماموریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همواره پیشرو بودن در نوسازی صنایع است، اظهار داشت: این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌پذیری را پیگیری می‌کند.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: این سازمان متولی هوشمندسازی شهر نیست، اما صنعت شهر هوشمند را به خط کرده و در اختیار مدیریت شهر تهران و شهرداری قرار می دهد؛ از این رو حوزه‌های محوری حمل و نقل، تغییر اقلیم در صنایع مرتبط، شهر هوشمند و صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان‌ها، صنعت آب و سایر موارد را دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: جذب سرمایه، تامین ابزار و صنایع شهر هوشمند را در حوزه فناوری با همکاری وزارت راه و شهرسازی پیگیری می کنیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان، انقلاب صنعتی چهارم و شهر هوشمند در دوم آذرماه گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش، جریان سازی در بدنه دولتی و خصوصی در خلق ایده‌ها، عملیاتی کردن آن و در نهایت تجاری سازی و صنعتی سازی است.

او همچنین با تاکید بر اهمیت صنعت دانش‌بنیان تاکید و اظهار کرد: رهبری سال‌ها بر این راهبرد تاکید دارند و در جلساتی که با اعضای دولت دارند علی رغم روحیه دادن، گلایه‌هایی هم نسبت به عدم وصول نتایج ملموس در این حوزه می‌کنند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: به صورت دیرینه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع به موضوع صنعت دانش‌بنیان پرداخته شده است. این سازمان فناوری و دانش جدید را وارد صنایع کرده و مشارکت در سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک‌پذیری را پیگیری می‌کند.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) افزود: صنایع مرتبط با حمل‌نقل، تغییر اقلیم، شهر هوشمند و زیرساخت‌های آن، صنایع پتروشیمی مرتبط با دانش‌بنیان، صنعت آب و انرژی از جمله حوزه‌هایی هستند که توسط ایدرو دنبال می‌شوند.

وی به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری این رویداد جریان سازی برای حمایت حداکثری و تبدیل ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان به صنعت دانش‌بنیان با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

معاون وزیر صمت افزود: در همین راستا در جریان برگزاری رویداد توافقی را با وزارت علوم به منظور جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی امضا خواهیم کرد. همچنین با معاونت علمی رئیس جمهوری نیز برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله نیمه‌صنعتی‌سازی از طرق مختلف همچون معافیت‌های مالیاتی و … منعقد می‌کنیم. برای اجرای سه زیرساخت بزرگ جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله نمونه‌سازی، ساخت سریع و نیمه‌صنعتی‌سازی نیز با معاونت علمی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

احمدی اضافه کرد: در تلاش هستیم اتکای حداکثری به اقتصاد دانش‌بنیان و سهم حداکثری در اقتصاد کشور برای اقتصاد دانش‌بنیان را عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۲۵۶٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha