۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
دولت پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را داده بود
عضو هیات رئیسه مجلس:

دولت پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را داده بود

رشیدی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را داده بود اما این موضوع در مجلس تعدیل شد.

به گزارش بازار، محمد رشیدی با بیان اینکه دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی را داده بود اما این موضوع در مجلس تعدیل شد، گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی را اصلاح و آن را به صورت پلکانی تصویب کرد، به گونه‌ای که فردی که به تازگی مشغول کار شده باید برای بازنشستگی ۳۵ سال سابقه خدمت داشته باشد اما مدت زمان خدمت برای بازنشستگی فردی که اکنون ۲۰ سال سابقه دارد، کمتر از ۳۵ سال است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز خواستار افزایش سن بازنشستگی بود اما مجلس یازدهم در جریان بررسی بودجه با این پیشنهاد مخالفت کرد.

وی در تشریح دلایل تصویب این موضوع، بیان کرد: در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی دچار ناترازی هستند و این موضوع به یکی از اصلی‌ترین مشکلات اقتصادی کشور تبدیل شده است، این شرایط موجب شد که دولت به سمت افزایش سنوات خدمت برود تا بخشی از ناترازی صندوق‌ها را جبران شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha