۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
عملیات ردیابی «آفت کرم برگخوار پاییزه» در دستور کار قرار گرفت
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان:

عملیات ردیابی «آفت کرم برگخوار پاییزه» در دستور کار قرار گرفت

همدان-پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه عملیات ردیابی آفت کرم برگخوار پاییزه در دستورکار قرار گرفته است، گفت: این آفت در برخی از استان‌های جنوبی کشور دیده شده است.

شهرام پیشه‌ور در گفتگو با خبرنگار بازار از برگزاری دوره آموزشی ردیابی و شناسایی آفت کرم برگخوار پاییزه خبر داد و اظهار کرد: آفت کرم برگخوار پاییزه یک آفت با دامنه تغذیه وسیع با ۸۰ میزبان است.

وی با بیان اینکه ذرت، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سویا، سیر، پیاز، یونجه، بادام زمینی، پنبه، یونجه، لوبیا، چغندر قند و موز از مهمترین میزبان‌های این آفت به شمار می‌روند، افزود: با وجود هشدارهای صادر شده در سال ۹۸ این آفت مهر ماه امسال برای اولین در مزارع ذرت استان کرمان گزارش شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر این آفت در برخی از استان‌های جنوبی کشور دیده شده از همین رو روش شناسایی و نحوه ردیابی در دستور کار آموزش قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این آفت قدرت خسارت‌زایی بالایی دارد، گفت: همدان‌جزو استان‌هایی است که میزبانان اصلی این آفت کشت و کار می‌شود، بنابراین دستورالعمل شناسایی و ردیابی صادر و به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

پیشه‌ور به برگزاری دوره آموزشی با شرکت کارشناسان حفظ نباتات و دستگاه‌های ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: چگونگی خسارت‌زایی، نحوه شناسایی و روش ردیابی طی کارگاه آموزشی بررسی و آموزش داده شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه استان همدان سردسیر است و عملیات ردیابی و شناسایی به سال آینده موکول می‌شود به طوری که در این فرصت هماهنگی به منظور ردیابی این آفت اقدامات لازم انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۵۶٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha