۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
پرداخت بیمه بیکاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ بیمه شده در لرستان که از کرونا آسیب دیده‌اند
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

پرداخت بیمه بیکاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ بیمه شده در لرستان که از کرونا آسیب دیده‌اند

لرستان- جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری به ۱۱ هزار و ۵۰۰ بیمه شده در لرستان که از کرونا آسیب دیده‌اند، گفت: دو مرحله دیگر را تا پایان تیرماه پرداخت می‌کنیم.

علی جهانی در گفت‌وگو با بازار در راستای پرداخت تسهیلات به افرادی که در جریان کرونا آسیب دیده‌اند، اظهار داشت: با سه گروه از افراد از جمله گروه بیمه شدگان و اعضای خانواده آن‌ها، گروه مستمری بگیران، بازنشستگان و اعضا خانواده آن‌ها و گروه کارفرمایان و کار آفرینان در تعامل هستیم.

وی افزود: در حوزه بیمه شدگان با توجه به وضعیت کرونایی که پیش آمد، ۱۶ ایستگاه کاری را به صورت غیر حضوری و الکترونیک قرار دادیم و فضایی شکل گرفت که این افراد بدون مراجعه به دفاتر ما خدمات دریافت کنند و خدمات بیمه شدگان بدون مراجعه حضوری پرداخت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری برای افرادی که بر اثر کرونا بیکار شده‌اند، عنوان کرد: بیمه بیکاری حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله نخست پرداخت شد و دو مرحله دیگر را تا پایان تیرماه پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد: این افراد تقریبا بیمه شدگانی هستند که در ۱۱ گروه کارگاهی تعریف شده بودند از جمله رستوران‌داران، مراکز تفریحی و گردشگری که در این مدت بیکار شده بودند.

جهانی تصریح کرد: همچنین در این مدت اعتبار دفترچه‌های درمانی را به صورت غیر حضوری انجام دادیم و به عبارتی در حال حذف دفترچه درمانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین اعتبار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و نیاز به دریافت دفترچه درمانی نیست و بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر درمانی سابقه بیمه خود را به شش روشی که وجود دارد و با توجه به استحقاق درمان و سابقه بیمه از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: این طرح از اردیبهشت ماه امسال عملی شده‌ و این کار باعث کاهش ۴۰ درصدی مراجعات افراد به دفاتر بیمه شده است و با ارائه تعهداتی از جمله کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت ایام بارداری، هزینه کفن و دفن بیمار، هزینه ایاب و ذهاب بیمار و ... به بیمه شدگان، سبب می‌شود افراد به سمت ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری رفته و مشکلات ترافیکی را در این شرایط کرونایی کم کند.

کد خبر: ۲۵٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha