۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
تغییر الگوی کشت در اصفهان نیازمند الگوسازی است| امید به کشت پاییزه مناسب با بازگشایی زاینده رود
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

تغییر الگوی کشت در اصفهان نیازمند الگوسازی است| امید به کشت پاییزه مناسب با بازگشایی زاینده رود

اصفهان-فیروزنیا؛مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی در اصفهان تغییر الگوی کشت ضروری و نیازمند الگوسازی مناسب است.

پیمان فیروزنیا در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: این امیدواری وجود دارد که امسال با پیش بینی های انجام شده و باز شدن زاینده رود شاهد کشت پاییزه مناسب باشیم و مشکلات سال های قبل تکرار نشود.

وی با بیان اینکه اصفهان با شرایط کم آبی روبرو است و به همین خاطر جهاد کشاورزی از سال ها پیش به سمت تغییر الگوی کشت و فرهنگسازی در این رابطه گام برداشته است، افزود: با توجه به خشکسالی های اصفهان و کمبود آب ،تغییر الگوی کشت تا حدودی می تواند کمک کننده باشد، البته نباید فراموش کنیم که اصفهان همچنان سهم زیادی از تولید محصولات کشاورزی با کیفیت کشور را دارد و برای ادامه این روند نیازمند چاره اندیشی ورفع مشکلات آبی نیز هستیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: بر این اساس باید همزمان با تلاش برای کمک به کشت پاییزه و بهاره در زمان مناسب، پرداخت تسهیلات و طرح های تغییر الگوی کشت مدنظر باشد و با روش های مختلف کشاورزان را تشویق کنیم که به سمت این موضوع گام بردارند تا آب کمتری نیز برای محصولات کشاورزی مصرف شود.

فیروزنیا تاکید کرد: به علت هزینه بر بودن تغییر الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی تسهیلاتی را به کشاورزان در راستای حمایت از آنها پرداخت می کند اما با این وجود این موضوع همچنان نیازمند فرهنگسازی و همکاری و مشارکت کشاورزان است.

کد خبر: ۲۵۵٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha