۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
اخذ گواهی سلامت برای صادرات محصولات باغی ضروری است
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان:

اخذ گواهی سلامت برای صادرات محصولات باغی ضروری است

گرگان- فرهانی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: برای صادرات محصولات باغی از جمله مرکبات، کشاورزان و باغداران حتماً باید گواهی سلامت محصول خود را دریافت کنند.

نویدرضا فرهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برای صادرات محصولات باغی از جمله مرکبات، کشاورزان و باغداران حتماً باید گواهی سلامت محصول خود را اخذ کنند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: گواهی سلامت محصول در پایان زمان برداشت توسط مدیریت حفظ نباتات به باغداران اعطا می شود.

وی بیان کرد: برای اخذ این گواهی لازم است کشاورزان وارد سامانه سبک شده و در راستای شناسنامه دارکردن، اطلاعات باغ خود را ثبت کنند که بتوان بعد از آن برای صادرکردن گواهی سلامت محصول از طریق مدیریت حفظ نباتات اقدام شود.

فرهانی اضافه کرد: امیدواریم باغداران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند زیرا کشورهای مقصد با پروتکل های مخصوص به خود هر میوه ای را پذیرش نمی کنند و حتما باید این گواهی وجود داشته باشد تا مصرف کننده در کشور مقصد بداند که این محصول در کدام منطقه و با چه کیفیتی تولید و از چه سم و کودی استفاده شده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: خریدار حتی باید بداند چه تعداد آبیاری برای این محصول انجام شده تا نسبت به خریداری میوه اقدام کند.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha