۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
چالش های یک صنعت سبز| تولیدکنندگان صنایع دستی اصفهان انگیزه فعالیت ندارند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

چالش های یک صنعت سبز| تولیدکنندگان صنایع دستی اصفهان انگیزه فعالیت ندارند

اصفهان - صنایع دستی، صنعت سبزی است که ارزش افزوده صادراتی آن با نفت سیاه برابری می کند اما به گفته رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان، تولیدکنندگان این نوع صنایع با چالشهای مختلفی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر در استان اصفهان در زمینه تولید صنایع دستی به عنوان یک صنعت سبز مشغول به کار هستند؛ صنعتی که با سرمایه اندک محصولی با ارزش افزوده بالا را بدون هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست تولید می کند اما در حال حاضر به دلیل نبود قوانین روشن در خصوص واردات صنایع دستی اشتغال هزاران نفر مورد تهدید قرار گرفته است.

در این ارتباط رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان در گفت و گو با بازار و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه صنایع دستی ارزش افزوده بالایی دارد؛ صنعتگران این حوزه با چه مشکلاتی روبرو هستند، تصریح کرد: ما با دو مشکل اساسی در این زمینه روبرو هستیم که بخشی از این مشکلات به نبود زیرساخت ها برمی گردد و بخشی از آنها هم به دلیل نبود حمایت های دولتی است.

مجدالدین تاج افزود: هزینه های بالای مواد اولیه، بیمه و مالیات و مشکلاتی از این دست باعث شده که انگیزه ای برای تولید کنندگان باقی نماند و از سویی دیگر قوانین دست و پاگیر گمرکی که بر روی صادرات این حوزه تاثیر منفی می گذارد بسیاری از تولید کنندگان با مشکلات جدی روبرو کرده است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی و فروش آن ارزآوری زیادی داشته و درآمد آن برابر با نفت است اظهار داشت: به هر حال باید قوانین سختگیرانه ای که برای صادرات صنایع دستی وجود دارد.

ثبت هنرهای دستی اصفهان به نام دیگر کشورها

تاج ادامه داد: اصفهان در بحث فروش صنایع‌دستی مشکل دارد و اگر این مشکل فروش برطرف نشود بسیاری از صنایع‌دستی آن منسوخ خواهد شد، چرا که متاسفانه هنرهای دستی ما توسط برخی از کشورها به سرقت می‌رود و کشورهای اطراف این هنرهای صنایع‌دستی را به نام خود، به ثبت جهانی می‌رسانند.

کد خبر: ۲۵۴٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha