۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
تولید تجمعی ۴۵۰ هزار بشکه نفت از میدان سپهر و جفیر در یک‌ماه

تولید تجمعی ۴۵۰ هزار بشکه نفت از میدان سپهر و جفیر در یک‌ماه

میزان تولید تجمعی نفت از میدان نفتی سپهر و جفیر که حدود یک‌ماه است به تولید رسیده، تاکنون به بیش از ۴۵۰ هزار بشکه نفت رسیده و تولید نفت از این میدان با تولید متوسط روزانه ۲۱ هزار بشکه ادامه دارد.

به گزارش بازار، میدان نفتی سپهر و جفیر از جمله میدان‌های نفتی مستقل کشور است که در استان خوزستان و منطقه غرب کارون و در فاصله ۶۰ کیلومتری در جنوب غرب شهر اهواز قرار دارد.

این میدان نفتی که توسعه آن به عنوان اولین قرارداد IPC به نتیجه رسیده، حدود یک‌ماه است که به تولید پایدار رسیده و تا امروز بیش از ۴۵۰ هزار بشکه نفت از این میدان برداشت شده است.

از مجموع ۱۲ حلقه چاه تولیدی در فاز اول، تاکنون حفاری ۱۰ حلقه تکمیل شده و حفاری ۲ حلقه دیگر نیز در حال انجام است. اگرچه در یک‌ماه اخیر، میزان تولید روزانه نفت از چاه‌های در مدار بهره‌برداری این میدان به ۲۴ هزار بشکه در روز نیز رسیده، اما متوسط تولید روزانه نفت سپهر و جفیر حدود ۲۱ هزار بشکه در روز است.

بررسی میدانی از محل پروژه و صحبت با مهندسان طرح نشان می‌دهد که این آمادگی وجود دارد تا تولید نفت از این میدان به ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

طبق قراردادی که در اسفندماه سال ۱۳۹۶ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به‌امضا رسیده، میزان تولید نفت در فاز اول این پروژه باید به ۳۶ هزار بشکه در روز و در پایان فاز دوم به ۱۱۰ هزار بشکه در روز برسد و هدفگذاری شده تا در مدت ۲۰ سال، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲.۸ میلیارد دلاری، در مجموع ۵۴۰ میلیون بشکه نفت از این میدان برداشت شود.

کد خبر: ۲۵۳٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha