۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
مهر تایید شورای اقتصاد بر مصوبه احداث ۳ هزار نیروگاه بادی
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد

مهر تایید شورای اقتصاد بر مصوبه احداث ۳ هزار نیروگاه بادی

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد: شورای اقتصاد مصوبه احداث ۳ هزار نیروگاه بادی را تصویب کرد و داوطلبان پس از ابلاغ این مصوبه می‌توانند برای سرمایه گذاری اقدام کنند.

به گزارش بازار، محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر از تصویب مصوبه احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی توسط شورای اقتصاد خبر داد و گفت: از حدود یک سال و نیم گذشته مدل‌هایی برای احداث نیروگاه‌های بادی در کنار نیروگاه‌های خورشیدی طراحی و در جلسات مختلف شورای اقتصادی بررسی شد که در نهایت این موضوع شب گذشته در جلسه شورای اقتصاد تصویب شد.

کمانی ضمن بیان اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مبنای این مصوبه است، جزئیات این مصوبه را اینگونه توضیح داد: برق تولید شده توسط نیروگاه‌های بادی با نرخ ۹.۵ سنت، ظرف مدت چهار سال و نیم توسط وزارت نیرو خریداری می‌شود و پس از آن صاحبان نیروگاه‌ها می‌توانند برق خود را در تابلوی سبز بورس انرژی بفروشند.

معاون وزیر نیرو ضمن بیان اینکه شروع مناقصات منوط به ابلاغ این مصوبه به وزارت نیرو است، اضافه کرد: پس از ابلاغ مصوبه به وزارت نیرو فراخوان اعلام و حدود یک ماه صرف شناسایی و ارزیابی توامندی‌های سرمایه گذاران می‌شود و بعد از آن مناقصه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر در خصوص مکان احداث این ۳ هزار مگاوات نیروگاه گفت: بیش از ۴۰ هزار مگاوات پهنه برای این طرح شناسایی شده است که در مرحله اول، مناقصات برای ۴ پهنه خراسان‌های رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و درمحدوده‌ای بین استان‌های گیلان و قزوین و زنجان که در گذشته نیروگاه‌های بادی در آن احداث شده است، برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعدی در ده استان دیگر از جمله استان‌های کرمان و سمنان که ارزیابی‌های لازم انجام شده است، مناقصه انجام خواهد شد.

کمانی در خصوص زمان وارد مدار شدن این ۳ هزار مگاوات نیروگاه گفت: از آنجایی که احداث نیروگاه‌های بادی از نیروگاه‌های خورشیدی زمان بیشتری لازم دارد، پیش بینی می‌کنیم در یک دوره ۵ ساله این ۳ هزار مگاوات وارد مدار شود.

لازم به ذکر است در حال حاضر در کشور حدود ۴۵۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های بادی کشور است.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha