۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
وام ویژه خشکسالی کشاورزان گلستانی ۱۶ برابر افزایش می یابد
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس:

وام ویژه خشکسالی کشاورزان گلستانی ۱۶ برابر افزایش می یابد

گرگان- ایری، نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات مصروفی در حوزه جبران خسارات خشکسالی در این استان گفت: وام تسهیلات خشکسالی ویژه کشاورزان گلستان ۱۶ برابر افزایش می یابد.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در کل کشور رقمی معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی در بخش کشاورزی پیش بینی شده است که حق السهم گلستان حدود دو هزار میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده میزان اعتبار مورد نیاز در این بخش برای استان گلستان، حدود چهار هزار میلیارد ریال تعیین شده است که نصف آن تخصیص خواهد یافت.

وی گفت: سال گذشته حداکثر اعتبار پیش بینی شده برای جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی در استان گلستان فقط ۱۳۰ میلیارد ریال بود.

ایری ادامه داد: یکی از مطالبات کشاورزان گلستانی تخصیص به موقع اعتبارات ویژه خشکسالی است تا در فرایند کشت دوم برای تامین بذر و نهاده‌های مورد نیاز دچار مشکل نشوند.

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان ادامه داد: برخی کشاورزان گلستانی از تحویل ندادن به موقع بذر برای کشت پاییزه گلایه دارند که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وی افزود: رعایت الگوی کشت موضوعی است که اهمیت آن در شرایط بحرانی و خشکسالی چند برابر می‌شود؛ باید همه راهکارهای لازم برای اجرای موفق الگوی کشت توسط مدیران جهاد کشاورزی پیش بینی شود.

ایری بیان کرد: فعالیت صدها هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در گلستان سبب شده است تا امنیت غذایی حدود یک ماه کشور، بر عهده این استان شمالی باشد؛ گلستان در تولید محصولاتی مانند گندم دانه‌های روغنی و مرغ در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارد.

کد خبر: ۲۵۳٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha