۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
پروژه ۱۱۰۰ واحدی مسکن قرچک مقاوم سازی و آماده واگذاری است
وزیر راه و شهرسازی:

پروژه ۱۱۰۰ واحدی مسکن قرچک مقاوم سازی و آماده واگذاری است

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه ۱۱۰۰ واحدی مسکن سبحان شهرستان قرچک گفت: پس از انجام آزمایشات و بازبینی‌های نظام مهندسی به منظور اطمینان از ایمنی این ساختمان، این واحدها وارد چرخه عرضه خواهد شد.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه ۱۱۰۰ واحدی مسکن سبحان در شهرستان قرچک با اشاره به ماموریت محوله رییس جمهوری به وی در خصوص این پروژه گفت: مراحل اجرایی این واحدها از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شد اما به دلیل‌ برخی مشکلات وارد چرخه عرضه نشده بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سریعی که از سوی بانک مسکن در ۲.۵ ماه اخیر در خصوص مقاوم سازی مجدد ساختمان‌ها و... انجام شد، یادآور شد: برخی واحدها با گذشت ۱۰ سال از ساخت دچار مشکلاتی شده بودند اما در حال حاضر همه واحدها نوسازی شده و آماده تحویل است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه اطمینان از ایمنی ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد، گفت: آزمایش‌های تکمیلی از سوی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت گسترده در سرتاسر این سایت انجام شده و نظام مهندسی نیز به زودی نظر خود را درباره این پروژه‌ها اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: محوطه سازی و لوله کشی‌ها در معابر نیز در حال انجام است و سیستم دفع فاضلاب (اگو) نیز مشکلاتی دارد که در حال رسیدگی است.

به گفته بذرپاش عملیات عمرانی این سایت تکمیل شده و ساختمان‌هایی با ایمنی کامل تحویل مردم خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ متقاضی برای این واحدها هزینه ای پرداخت نکرده تا منتظر تحویل آن باشد، ادامه داد: اولویت واگذاری با مردم شهرستان قرچک است و با همکاری بانک مسکن این واحدها تحویل متقاضیان می‌شود.

گفتنی است، کلنگ‌زنی پروژه مسکونی ۱۱۰۰ واحدی سبحان۲ از سال ۸۲ در قرچک انجام و در سال ۹۳ فرآیند ساخت آن تکمیل شده است.

ابن پروژه شامل ۱۰۵ بلوک مسکونی، ۱۱۵۲ واحد مسکونی و ۵۲ واحد تجاری است که هر بلوک یک زیر زمین و ۴ طبقه مسکونی دارد.

این مجتمع مسکونی به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق داشت که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز آموزشی، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی در بازار عرضه نشود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در بازدیدی که ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ از این پروژه مسکونی داشت، به وزارت راه و شهرسازی برای تحویل این واحدها ماموریت داد.

کد خبر: ۲۵۲٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha