۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
۱.۶ میلیون دلار کنستانتره میوه از استان سمنان صادر شد
مدیر تعاون روستایی استان سمنان در گفتگو با بازار:

۱.۶ میلیون دلار کنستانتره میوه از استان سمنان صادر شد

سمنان- خالقی مدیر تعاون روستایی استان سمنان از صادرات یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کنستانتره میوه از استان طی یک و نیم سال اخیر خبر داد.

محمدعلی خالقی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه کنستانتره یکی از محصولات جانبی و تبدیلی کشاورزی استان سمنان است که در سال های اخیر قابلیت صادرات را نیز پیدا کرده است، تاکید داشت: در سال گذشته میزان صادرات کنستانتره از کارخانه کنستانتره توحید شاهرود یک هزار و ۵۶۰ تن بوده است.

وی ارزش ریالی این محصولات صادراتی را ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: روسیه و ترکیه و ... بیشترین میزان خرید کنستانتره سیب، خرما، انگور سفید، انگور قرمز را از استان سمنان داشته است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و ۶۰ تن کنستانتره انگور از کارخانه کنستانتره توحید شاهرود صادر شده است، گفت: ۶۰۰ هزار دلار برآورد ارزش ارزی این محصولات صادراتی بوده است.

خالقی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون دلار کنستانتره میوه از استان سمنان صادر شده است، افزود: با توجه به ارزیابی که در کل کشور در مجموع تشکل ها در عرصه صادرات رخ داده، استان سمنان توانسته رتبه اول کشور را در بخش تجارت خارجی کنستانتره میوه به خود اختصاص دهد.

وی افزود: به این ترتیب در یک سال و نیم اخیر مجموعاً یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کنستانتره انواع میوه از استان سمنان به کشورهای منطقه صادر شده است.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha