۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
ورود ۵۰ هزار گردشگر چینی به ایران
در ۷ ماه امسال صورت گرفت

ورود ۵۰ هزار گردشگر چینی به ایران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هفت ماهه امسال، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.

به گزارش بازار، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع‌دستی در نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور لو اینگ چوآنگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین برگزار شد گفت: ایران در چند ماه گذشته و خصوصا بعد از برطرف شدن بیماری کرونا، میزبان گردشگران چینی زیادی بود و در هفت ماهه امسال، حدود ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.

وی افزود: با توجه به این که تعداد پروازهای بین دو کشور، نصف تعداد سال ۹۸ است، این آمار نشان دهنده تقاضای بالای گردشگران چینی برای سفر به ایران است.

شالبافیان با اشاره به اینکه قطعا قرار دادن نام ایران به عنوان یک مقصد برتر گردشگری از سوی دولت چین در برنامه‌های گردشگری این کشور، در افزایش این تقاضاها بی‌تاثیر نبوده است گفت: از وزارت فرهنگ و گردشگری چین و نیز سفارت چین در ایران تشکر می‌کنم.

لو اینگ چوآنگ معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین نیز در این نشست در سخنانی با قدردانی از مهمان نوازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران گفت: خوشحال هستم که امروز در تهران زیبا مهمان شما هستم تا بتوانیم درباره تقویت همکاری‌های گردشگری دو کشور صحبت کنیم. آنچه باعث خوشحالی من شده است، دیدار دوباره در فاصله یک ماه با آقای شالبافیان معاون گردشگری ایران است که دیدار اول در چین و دیدار دوم در ایران انجام شد.

وی افزود: چندی پیش نیز در دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و چین موضوعات مرتبط با توسعه گردشگری مورد توافق سران دو کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با اشاره به اینکه ایران و چین به عنوان دو تمدن باستانی دارای ظرفیت‌های غنی هستند و می‌توانند در زمینه‌های گسترده‌تری همکاری داشته باشند.

لو اینگ چوآنگ با اشاره به اینکه پیوستن ایران به سازمان شانگهای و اجلاس بریکس، فرصت‌های زیادی را برای همکاری دوجانبه بین ایران و چین فراهم آورده است گفت: حمایت و همکاری بین شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی می‌تواند یکی از محورهای توسعه گردشگری بین ایران و چین باشد که در این میان تاکید ما بر حوزه‌های گردشگری روستایی و نیز گردشگری دریایی و سفر با کشتی‌های تفریحی است.

معاون گردشگری چین در ادامه به گردشگری هوشمند اشاره کرد و افزود: توسعه فناوری ارتباطات باعث تحول در زندگی مردم شده است، چین علاقه‌مند است در حوزه گردشگری دیجیتال و هوش مصنوعی با ایران همکاری کند.

وی افزود: پایبندی به توسعه گردشگری سبز نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که چین علاقه‌مند به همکاری با ایران است و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست از موضوعاتی است که در گردشگری سبز به دنبال آن هستیم.

کد خبر: ۲۵۲٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha