۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
روسای ۴ اتحادیه صنفی گیلان تفهیم اتهام شدند
رئیس سازمان صمت گیلان:

روسای ۴ اتحادیه صنفی گیلان تفهیم اتهام شدند

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: روسای چهار اتحادیه مهم صنفی رشت در کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی، تفهیم اتهام شدند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش اظهار داشت: در جلسه کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی مرکز استان گیلان، روسای چهار اتحادیه مهم صنفی رشت تفهیم اتهام شدند و تخلفات آن ها توسط ۱۳ عضو کمیسیون نظارت بررسی شد.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اشاره به عدم مسئولیت پذیری هیئت رئیسه اتحادیه های صنفی همچنین عدم اشراف به قوانین نظام صنفی توسط هیئت رئیسه اتحادیه ها، تاکید کرد: تایید صلاحیت هیئت رئیسه اتحادیه ها و اتاق های اصناف به منزله بستن عقد اخوت نیست و در هر مرحله از فعالیتشان، چنانچه تخلفی صورت گیرد به شدت برخورد می شود.

وی ضمن تشریح جایگاه قانونی کمیسیون نظارت بر سازمانهای صنفی، به عنوان یک نهاد نظارتی بر اجرای قوانین صنفی، تصریح کرد: رؤسای برخی از اتحادیه ها هنوز توجیه نیستند و به ضوابط و مقررات اشراف ندارند و بعضاً به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند و لذا لازم است افرادی کارآمد بیایند که در مواجه با چالش ها و بحران ها، بتوانند بر بازار زیر مجموعه خود به درستی مدیریت کنند.

دلق پوش به تمامی مدیران و هیئت رئیسه اتحادیه ها و اتاق های اصناف یادآور شد: قبل از بروز هر گونه تخلفی، سیاست لازم را برای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی اتخاذ کنید تا کار به جایی نرسد که به کمیسیون نظارت گزارش و ارجاع شود که با برخورد قاطع و قانونی اعضای کمیسیون مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت قانونی کمیسیون نظارت، مستندات و ادله پرونده های متشکله توسط اعضای کمیسیون بررسی و مستقیما رای گیری می شود و با توجه به نظر اکثریت آرای اعضاء، رای نهایی توسط دبیرخانه کمیسیون ابلاغ می شود.

رئیس سازمان صمت گیلان اظهار داشت: عدم رعایت فرایند نرخگذاری، سهل انگاری در ابلاغ مصوبات کمیسیون به اتحادیه های زیر مجموعه، عدم رعایت فرایند صدور پروانه کسب و برخی شئونات اداری از مواردی بود که در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

دلق پوش با بیان اینکه، پس از صدور دو مورد توبیخ کتبی، حکم عزل مدیران اتحادیه و اتاق های اصناف صادر می شود، تصریح کرد: پیگیری امور اتحادیه از جمله؛ تمدید پروانه ها منقضی شده، شناسایی صنوف فاقد پروانه، رفع مشکلات صنوف و برخورد با تخلفات صنف زیرمجموعه از اهم وظایف اولیه مدیران اتحایه ها و اتاق های اصناف است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان در پایان به دبیرخانه کمیسیون دستور داد: با همکاری اتاق های اصناف، ضمن ارزیابی و اخذ گزارش عملکرد مرتب از اتحادیه ها، ترتیبی اتخاذ کنند که در اسرع وقت، صنوف و کاسبان خوشنام گیلان شناسایی و تجلیل شوند.

کد خبر: ۲۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha