۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
تولید قلم تزریقی انسولین از ارزبری ۲۰ میلیون دلاری جلوگیری می کند
رئیس سازمان غذا و دارو:

تولید قلم تزریقی انسولین از ارزبری ۲۰ میلیون دلاری جلوگیری می کند

پردیس- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید قلم تزریقی انسولین از ارزبری ۲۰ میلیون دلاری جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا شانه ساز، صبح یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید قلم تزریقی انسولین کلارژین که به صورت ویدئو کنفرانس با سعید نمکی، وزیر بهداشت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری افتتاح شد، با اشاره به اینکه ظرفیت بزرگی برای تولید داروهای وارداتی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: محصولی که امروز رونمایی شد یک ماه پیش در ایران تولید و به بازار وارد شده است.

شانه ساز با اشاره به اینکه با تولید این دارو ۲۰ میلیون دلار ارز در کشور صرفه جویی می‌شود، گفت: داروهای زیادی در کشور تولید شده اند که در فواصل به طور رسمی افتتاح و رونمایی خواهند شد.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به نقش مهم و مؤثر شرکت‌های دانش بنیان عنوان داشت: شرکت‌های دارویی می‌توانند با تولید این داروها حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید دارو را به خودشان اختصاص دهند و در تولید ۴۰۰ میلیارد تومان فرآورده دارویی جدید مشارکت داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید وزیر بهداشت برای تولید محصولات ارز بر در داخل کشور این امر در دستور کار قرار گرفته و عمده این محصولات ارز بر به مشتقات پلاسما و فرآورده‌های بیوتکنولوژیک مربوط هستند که محصول رونمایی شده امروز یکی از این موارد بود.

صبح امروز اولین خط تولید قلم‌های تزریقی انسولین در پردیس رونمایی شد. بر اساس این گزارش تولید این دارو که یک محصول بایوتکنولوژی است حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

کد خبر: ۲۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha