۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید!

نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید!

غرفه سازی نمایشگاه و چیدمان و طراحی داخلی غرفه های نمایشگاهی از مهمترین دلایل موفقیت یا عدم موفقیت نمایشگاه به شمار می رود.

به گزارش بازار، غرفه سازی نمایشگاه و چیدمان و طراحی داخلی غرفه های نمایشگاهی از مهمترین دلایل موفقیت یا عدم موفقیت نمایشگاه به شمار می رود. غرفه های نمایشگاه همانند کارت شناسایی کسب و کار هستند و جذاب و گیرا بودن غرفه سبب جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان به کسب و کار مربوطه میشوند. برگزاری نمایشگاه یکی از راه های تبلیغات گسترده محصولات و خدمات شرکت است. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه داشتن هدف، جذابیت در طراحی و اجرای غرفه، موقعیت مکانی غرفه و … دخیل است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات لازم در مورد غرفه سازی نمایشگاه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی

نمایشگاه یکی از بهترین روش های بازاریابی کسب و کار است. کسب و کارهای مختلف در نمایشگاه در کنار سایر رقبای خود می توانند محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته و با نقاط قوت و ضعف خود با توجه به نظر مخاطبین و یا مشاهده محصولات و خدمات دیگر کسب و کارها آشنا شوند. هدف از حضور در نمایشگاه می بایست مشخص باشد. لازم است مشخص بودن هدف به حدی ملموس باشد تا مخاطبین به راحتی علاوه بر آشنایی با کسب و کار از اهداف کسب و کار نیز مطلع شوند. 

نکات لازم در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

نکات زیر از مواردی است که اگر غرفه داران در زمان طراحی و ساخت غرفه مد نظر قرار داشته باشند، بی شک مخاطبین زیادی به کسب و کار مورد نظر جذب خواهد شد. برخی از این نکات عبارتند از:

  • تحقیق و بررسی: از آنجا که اغلب طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی به شرکت های متخصص در این زمینه واگذار می شود، لازم است تا این شرکت ها را با محصولات و خدمات ارائه شده آشنا کرده و نیاز و ترجیحات مشتریان و وضعیت رقبا در این زمینه برای آنها تشریح گردد.
  • داشتن جذابیت: غرفه نمایشگاهی مربوط به یک کسب و کار جهت جذب مخاطبین و بازدیدکنندگان می بایست جذابیت لازم را داشته باشد. بکار بردن المان هایی تاثیرگذار در طراحی غرفه سبب جذابیت هرچه بیشتر و جذب مخاطبان بیشتر خواهد شد. داشتن تجهیزات مناسب و زیبا در غرفه نظیر مبلمان، مانیتور و یا تخصیص قسمت های مختلف غرفه به انجام فعالیتی خاص، برای مثال تخصیص قسمتی از فضای غرفه به عنوان محل مذاکرات با مشتری نشان از مدیریت ارتباط با مشتریان بوده و سبب جذب مخاطبین بالاتر می شود. کیفیت بالای پذیرایی از مراجعه کنندگان از دیگر روش های خلق جذابیت است. رنگ آمیزی مناسب غرفه نیز المان دیگری است. اگر غرفه طراحی خوبی داشته باشد اما رنگ بندی نامناسبی داشته باشد، نظر مخاطبین را به خود جلب نخواهد کرد. یکی از روش های ایجاد جذابیت میان مخاطبین ارائه هدیه و محصول و یا کاتالوگ کسب و کار است. برای مثال در نمایشگاه شیرینی و شکلات بسیاری از غرفه های نمایشگاهی جهت جذب مخاطب، شکلات هایی مربوط به برند خود را در بسته بندی زیبا همراه با تجهیزات جانبی چون سالنامه، خودکار و … به مخاطبین ارائه می دادند.
  • هماهنگی با کسب و کار مربوطه:غرفه نمایشگاه لازم است تا با کالا و خدماتی که کسب و کار ارائه می دهد مطابقت داشته باشد. اگرچه صاحبین کسب و کار علاقه دارند همه چیز را راجع به کسب و کار خود در غرفه نمایشگاهی ارائه دهند، اما این استراتژی همواره پیروز نیست. گاهی ارائه یک جمله ساده و کوتاه سبب جذب مخاطب بیشتر به غرفه می شود، بنابراین همواره سادگی و مینیمال بودن می بایست مورد توجه قرار گیرد. برای مثال در نمایشگاه ایران پلاست که در خصوص مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات آن ها برگزار گردید، هرکدام از غرفه های نمایشگاه متناسب با محصول و خدمت ارائه شده طراحی مخصوص به خود را داشتند.

نکاتی که در مورد غرفه سازی نمایشگاهی باید بدانید!

  • موقعیت مکانی: محل قرار گرفتن غرفه در فضای نمایشگاهی بسیار اهمیت دارد و سبب می گردد تا غرفه بیشتر در دید مخاطبان قرار گرفته و متعاقباً مراجعه مخاطبین به غرفه نیز افزایش می یابد.
  • اندازه غرفه: اندازه غرفه نمایشگاهی بسیار اهمیت دارد. غرفه بزرگ با متراژ زیاد اعتبار نمی آورد و غرفه کوچک نشانی از کمبود اعتبار نیست، طراحان غرفه می بایست متناسب با نوع و تعداد و حجم کالاهای نمایشگاهی، متراز غرفه را تعیین کنند.
  • نورپردازی: استفاده از نورپردازی مناسب در جذب مخاطبین به غرفه نمایشگاهی تأثیر زیادی دارد.
  • درج لوگو یا نشان تجاری کسب و کار: توصیه میگردد در هر کدام از قسمت های غرفه و وسایل به کار رفته در غرفه نام و نشان تجاری کسب و کار درج گردد تا نام و لوگوی کسب و کار در ذهن مراجعه کنندگان و مخاطبین ثبت گردد.
  • رعایت استانداردهای نمایشگاه: در برخی از نمایشگاه ها، برگزار کنندگان نمایشگاه در خصوص طراحی در قسمت های مختلف غرفه نظیر کف، دیوار، نورپردازی و … محدودیت هایی قرار می دهند و طراحان و سازندگان ملزم به اجرای دستورات برگزارکنندگان نمایشگاه خواهند بود. 


 

کد خبر: ۲۵۰٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha