۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
کاهش زمان تحویل واگن های مترو
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

کاهش زمان تحویل واگن های مترو

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز ساخت واگن های مترو در چین با حضور شهردار تهران و همراهان خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی چمران در صد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۹۶ تأمین واگن برای مترو پیگیری می شد و قرار شد ۲ هزار دستگاه واگن بر اساس برنامه ششم توسعه خریداری شود که هزار و ۵۰ دستگاه به تهران اختصاص داشت.

رئیس شورا با بیان اینکه اولین تفاهم نامه ای که امضا شد مبنی بر خرید ۶۳۰ دستگاه واگن برای تهران بود، گفت: از سال ۹۶ این برنامه وجود داشت و رئیس جمهور چین نیز در سفر خود به ایران، قرارداد خرید واگن را یکی از اولویت ها عنوان می کرد اما به علت واریز نشدن پیش پرداخت، عملیاتی نشد و در دوره ششم که آمدیم عزم اعضای شورا و شهرداری جزم شد تا این قرارداد اجرایی شود.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه یک میلیارد دلار رقم بالایی بود که به سختی محقق شد، افزود: جلسات مختلف و تلفن های متعدد و تلاش های فراوان پس از مدت ها در دو ماه پیش به بار نشست و پیش پرداخت به بانک شهر واریز و قرارداد منعقد شد؛ در نهایت روز جمعه گذشته با حضور شهردار تهران و همراهان ساخت واگن ها در چین آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس جمهور به ما قول دادند تأمین واگن ها را پیگیری کنند که این پیگیری انجام و عملیاتی شد.

مهدی چمران با بیان اینکه قرار بود تحویل واگن ها ۲۴ ماهه باشد که با رایزنی های صورت گرفته به یک سال کاهش یافت، تأکید کرد: موضوع دیگر خوشحال کننده برای ما این بود که تکنولوژی ساخت بوژی به ایران انتقال یافت.

رئیس شورا افزود: ما به اتوبوس ها نیز به ویژه اتوبوس های برقی نیاز داریم و باید ببینیم تعاملات به کجا خواهد رسید.

مهدی چمران با تأکید بر اینکه قراردادهای مختلف منعقد شده و امیدواریم اتوبوس ها به موقع تحویل داده شود، افزود: امیدواریم جهادی عمل شود تا هرچه سریعتر اتوبوس ها تحویل داده شوند.

کد خبر: ۲۵۰٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha