۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
ورود امارات به صنعت کشت فراسرزمینی| واگذاری ۲۱۰ هزار هکتار از زمین های مصر به الدهرا

ورود امارات به صنعت کشت فراسرزمینی| واگذاری ۲۱۰ هزار هکتار از زمین های مصر به الدهرا

منابع نزدیک به شرکت اماراتی الدهرا که در زمینه صنعت کشاورزی فعالیت می کند، از آغاز مذاکرات با دولت مصر برای تحصیل زمین کشاورزی در راستای آغاز کشت فرا سرزمینی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ منابع نزدیک به شرکت اماراتی الدهرا که در زمینه صنعت کشاورزی فعالیت می کند، از آغاز مذاکرات با دولت مصر برای تحصیل زمین کشاورزی در راستای آغاز کشت فرا سرزمینی خبر دادند.

این شرکت اماراتی البته قرار است از این زمین در راستای تلاش برای رفع نیازهای مصر به منابع کشاورزی به ویژه گندم اقدام نموده و بخشی از صحراهای قابل کشت مصر را به زمین کشاورزی بدل نماید.

گفته می شود این پروژه به احتمال زیاد، صدها میلیون دلار هزینه در برخواهد داشت و محصول نهایی آن نیز گندم و دیگر محصولات زراعی استراتژیک خواهد بود.

نیمی از مالکیت شرکت الدهرا در اختیار دولت ابوظبی بوده و به همین دلیل، قرارداد مذکور قرار است میان این شرکت و سازمان پروژه های خدمات ملی منعقد شود. قرار است در جریان این پروژه، حدود ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی صحرایی مصر در اختیار الدهرا قرار گرفته و در ازای آن، نیمی از محصول گندم مورد کشت متعلق به امارات خواهد بود.

لازم به ذکر است، کشور مصر یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم خاورمیانه محسوب می شود که از زمان آغاز جنگ در اوکراین و افزایش بی رویه قیمت غلات، اقتصاد این کشور با مشکلاتی جدی مواجه شده است.

همچنین، ممانعت های گسترده روسیه با صادرات غلات اوکراین که یکی از بزرگترین تامین کنندگان گندم مصر محسوب میشد نیز منجر به کاهش توانایی قاهره برای تامین گندم مورد نیاز خود شده است.

کد خبر: ۲۵۰٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha