۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
هیچ واحد پتروشیمی به دلیل قطع گاز از سرویس خارج نشده| نیمی از مشعل های گازی امسال خاموش می شود
معاون وزیر نفت در پاسخ به بازار:

هیچ واحد پتروشیمی به دلیل قطع گاز از سرویس خارج نشده| نیمی از مشعل های گازی امسال خاموش می شود

شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه هیچ واحد پتروشیمی به دلیل قطع گاز از سرویس خارج نشده، گفت: تولیدات پتروشیمی در نیمه نخست امسال از ۳۵ میلیون تن گذر کرد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پاسخ به بازار در خصوص مشکلات پیش آمده برای واحدهای پتروشیمی در زمینه قطعی گاز گفت: در حال حاضر هیچ واحد پتروشیمی به دلیل قطعی خوراک از سرویس خارج نشده است. تنها یکی از واحدها در تعمیرات بوده و به همین دلیل تولیدات آن متوقف شده است.

او همچنین در پاسخ به این سوال چه برنامه ای برای رفع مسدودیت حساب های بانکی برخی از واحدهای پتروشیمی دارید، گفت: مذاکراتی هم در زمینه پرداخت بدهی ثبت شده برخی واحدهای پتروشیمی بابت خوراک هم صورت گرفته و قرار بر این است که این واحدها بدهی گازی خود را پرداخت کنند.

مذاکرات لازم برای پرداخت طلب برخی واحدهای اوره ساز صورت گرفته و قرار است که سازمان برنامه هر چه سریع تر نسبت به پرداخت یا تهاتر این بدهی اقدام کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین با اشاره به اینکه برخی از واحدهای پتروشیمی بابت اوره یارانه ای کشاورزی از دولت طلبی دارند، گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده قرار شده که سازمان برنامه نسبت به پرداخت یا تهاتر این بدهی اقدام کنند.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سوال که این بدهی کی پرداخت خواهد شد، گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده این بدهی به سرعت پرداخت خواهد شد.

تولیدات پتروشیمی از ۳۵ میلیون تن گذر کرد

او همچنین در ادامه درباره آخرین وضعیت تولیدات هم گفت: در ۶ ماه گذشته از هدف گذاری تعیین شده برای امسال عبور گردیم و تولیدات پتروشیمی به بیش از ۳۵ میلیون تن رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تاکید کرد که تلاش ما این است که تمامی نیاز بنگاه های اقتصادی از تولیدات مجتمع های پتروشیمی داخلی تامین شود. اما در برخی از گریدها همچنان وابستگی هایی وجود دارد که باید به سمت تولید و خودکفایی در تولید این محصولات نیز حرکت کنیم.

به گفته معاون وزیر نفت، پتروشیمی شاگرد اول حرکت به سمت ایجاد زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده از مواد خام و نیمه خام است.

با برنامه ریزی که انجام شده امسال نیمی از مشعل های موجود خاموش می شود و گازهای سمی که پیش از این محیط زیست را آلوده می کرده به کمک صنعت پتروشیمی آمده و برای تامین خوراک از آنها استفاده خواهد شد

شاهمیرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در پتروشیمی برای تامین خوراک و بهره برداری از واحد NGL ۳۲۰۰ در بهار امسال، گفت: با برنامه ریزی که انجام شده امسال نیمی از مشعل های موجود خاموش می شود و گازهای سمی که پیش از این محیط زیست را آلوده می کرده به کمک صنعت پتروشیمی آمده و برای تامین خوراک از آنها استفاده خواهد شد.

کد خبر: ۲۵۰٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha