۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کشت ۹ رقم بذر چغندر علوفه ای در ساری
رییس جهاد کشاورزی ساری اعلام کرد؛

کشت ۹ رقم بذر چغندر علوفه ای در ساری

ساری- علوی، رییس جهاد کشاورزی ساری با اشاره به بحران خشکسالی گفت: ۹ رقم بذر چغندر علوفه ای در اراضی شهر فریم دودانگه کشت شد.

سید اسماعیل علوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که کشت الگویی چغندر علوفه‌ای در سطح یکهزار متر مربع در منطقه دودانگه شهرستان ساری انجام شد، به بحران خشکسالی و نیاز شدید واحدهای دامداری به نهاده‌های دامی و واردات قابل توجه در این بخش اشاره و تصریح کرد: ۹ رقم بذر چغندر علوفه ای در اراضی شهر فریم دودانگه به صورت پایلوت الگویی نمایشی این محصول کشت شد.

علوی تصریح کرد: قیمت مناسب این محصول، افزایش تولید محصولات دامی، کاربرد بهینه از زمین اراضی شالیزاری با کمبود آب و اراضی کم بازده، تأمین علوفه با کیفیت بالا و تازه، مفید بودن برای دام و همچنین افزایش تولید در هر هکتار نسبت به سایر محصولات از جمله مزایای چغندر علوفه‌ای است.

وی افزود: ترویج کشت این محصول با هدف تولید محصولات علوفه ای با بهره وری بالا و استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین تولید علوفه مناسب جهت دامداری ها با استفاده از بذور تایید شده موسسه تحقیقات کشاورزی انجام می شود.

علوی یادآور شد: سال گذشته مراسم روز انتقال یافته های تحقیقاتی چغندر علوفه‌ای پاییزه باحضور دامداران، کشاورزان، محققان، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی در روستای طوقدار ساری برگزار شد.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha