۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
سوخت گیری برای خودروهای «فاقد بیمه ثالث» ممنوع شد| مسدود شدن برخی «کارت های سوخت»
مدیرعامل صندوق خسارت های بیمه کشور در گفتگو با بازار:

سوخت گیری برای خودروهای «فاقد بیمه ثالث» ممنوع شد| مسدود شدن برخی «کارت های سوخت»

سمنان- قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور گفت: از این پس خودروهایی که پوشش بیمه ثالث ندارند، در جایگاه های سوخت سراسر کشور، نمی توانند سوخت گیری کنند.

مهدی قمصریان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه بر اساس قانون ستاد مدیریت سوخت مکلف شده که سهمیه سوخت و کارت سوخت را به دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه را شارژ و صادر نکند، بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته این طرح برای دارندگان کارت سوخت نفت گاز اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه وسایل نقلیه سنگین که عموماً گازوئیل دریافت می کنند اگر پوشش بیمه نامه ثالث نداشته باشند، نمی توانند از کارت سوخت استفاده کنند، تاکید کرد: البته یکماه نیز برای تمدید بیمه مهلت تعیین شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور ادامه داد: به عبارت دیگر دارندگان کارت سوخت گازوئیل هم اکنون در صورت فقدان بیمه در مرحله اول با اخطار پوشش بیمه ای روبرو شده و بعد از یکماه اگر بیمه ثالث خود را تمدید نکنند، کارت سوختشان قفل می شود.

بیش از ۱۰ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه داریم

قمصریان گفت: بعد از اینکه پوشش بیمه ثالث خودروهای سنگین و دارندگان کارت سوخت انجام شد، خود به خود کارت سوخت آنها هم دوباره فعال می شود و می توانند در جایگاه های سوخت، سوخت گیری کنند، این طرح به تدریج در حال اجرا است و کم کم به سواری ها و بنزینی ها و ... نیز وارد می شود

وی با بیان اینکه طرح عدم سوخت دهی به خودروهای بدون بیمه ثالث از سال ۹۵ مصوب شد اما معطل مانده بود، گفت: از آنجا که اجرای قانون تکلیف است، این طرح نیز به زودی در تمام کشور اجرایی می شود همچنین دارندگان موتور سیکلت و خودروهای سواری اگر برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث اقدام نکرده اند، حتما این کار را صورت دهند چرا که با مشکل سوخت گیری روبرو خواهند شد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور با اشاره به اینکه ما در کشورمان ۱۲ و نیم میلیون موتور سیکلت داریم، بیان داشت: بیش از ۱۰ میلیون موتورسیکلت از این تعداد فاقد بیمه نامه شخص ثالث است و بر اساس آمارهای رسمی حدود ۸۷ درصد موتورسیکلت ها هیچ بیمه ای ندارند که ما نام انها را وسایل خطر زا تعبیر می کنیم.

بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالث همه دارندگان وسیله نقلیه موتوری و زمینی مکلف به داشتن بیمه هستند

قمصریان گفت: در زمینه خودروهای سواری آمار بهتر است و ما در تمام کشور از بین ۲۵ میلیون خودرو، یک الی دو میلیون خودروی سواری بدون هیچ پوشش بیمه ای داریم که البته ممکن است بسیاری شان هم خودروهای اسقاطی و متوقف شده و فرسوده و ... باشند لذا نگرانی اصلی ما موتورسیکلت ها هستند.

وی درباره پوشش های بیمه ای نیز افزود: بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالث همه دارندگان وسیله نقلیه موتوری و زمینی مکلف به دارا بودن بیمه هستند که اگر دچار حادثه شوند، شرکت های بیمه ای خسارت زیان دیدگان را پرداخت کنند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور بیان کرد: قانون گذار در این بین ظرفیتی نیز پیش بینی کرده که اگر به هر دلیلی دارندگان وسایل بیمه ثالث نبودند و دچار حادثه شدند، خسارت زیان دیدگان از محل صندوق تامین خسارت های بیمه ای، تامین شود البته مشروط بر اینکه بعداً از مقصر حادثه باز پس گیری شود لذا توصیه ما این است که با توجه به بالا بودن نرخ نسبی دیه که در ماه های عادی ۹۰۰ میلیون تومان است، حتماً اگر از وسایل نقلیه استفاده می کنند، از پوشش بیمه اطمینان داشته باشند.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha