۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
بی نیاز شدن ایران از واردات ورق فولادی پرکربن CK۴۵

بی نیاز شدن ایران از واردات ورق فولادی پرکربن CK۴۵

­تولید ورق فولادی، گرید جدید CK۴۵ یکی دیگر از انواع محصولات فولادی خاص با ارزش افزوده در مجتمع فولاد سبا مبارکه، ایران را از واردات این محصول بی نیاز کرد.

به گزارش بازار، گرید CK۴۵ دارای کربن بیشتری به نسبت سایر گریدها است و می‌تواند در صورت تولید انبوه در زمینه مصرف انرژی برق، نسوز و آلومینیوم و همچنین در زمان تخلیه صرفه‌جویی به بار آورد.

ابعاد تولید گرید CK۴۵ در ضخامت‌های کمتر از ۲.۵ میلی‌متر در عرض ۱۵۰۰ نخستین بار است که به‌صورت گرم در کشور تولید می‌شود. گریدهای تولیدشده همگی جزو گریدهای پرکاربرد فولادهای کربن بالاست.

استحکام بالا و سخت‌کاری صنعتی محصول جدید موجب شده تا از این فولادها در ساخت چرخ زنجیرها و چرخ‌دنده‌ها به‌صورت وسیعی استفاده شود. در واحد متالورژی و روش‌های تولید سبا این فولاد مطابق با استاندارد DIN۱۷۲۰۰ طراحی و پس از تولید، خواص مکانیکی آن مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه مطابق با استانداردهای جهانی بود.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اصلی ما تولید محصولات جدید با ارزش افزوده اقتصادی بیشتر است، گفت: سهم فولاد سبا از ۱۴ محصول جدید گروه فولاد مبارکه ۸ محصول بود.

محمدیاسر طیب‌نیا، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های فولاد سبا در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، تولید انبوده فولادهای زنگ نزن است.

کد خبر: ۲۴۷٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha