۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اختصاص مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد:

اختصاص مبلغ ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده ناشی از کرونا در استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی،غلامرضا اشرفی عنوان کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه خواهد بود.

به گفته وی در این مرحله، کارگاه های خسارت دیده از کرونا که کد تامین اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت های دولت می شوند و امید می رود در مرحله بعد، حمایت ها شامل کسب و کارهای بیمه نشده هم باشد.

وی اظهار داشت: براساس شیوه نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است.

اشرفی تصریح کرد: کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می گیرند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله ای است و متقاضیان مشمول، مستقیما به بانک معرفی می شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دومرحله ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: سهم استان از دریافت این اعتبارات تسهیلاتی، تقریباً ۰.۷ درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بخشی از تسهیلات بابت جبران دستمزد کارگران و بخشی هم بابت جبران هزینه هایی است که تحمیل شده است.

وی در ادامه بیان داشت: هر یک از دستگاه های بخشی، وزارت و موسسه اعتباری به ترتیب مسئول کنترل و نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات در مصادیق تعیین شده دستورالعمل می باشند و موظفند پایش و کنترل های میدانی لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده مغایرت یا انحراف، برابر دستورالعمل های ابلاغی اقدام  خواهد شد.

به گفته وی در صورتی که با تشخیص دستگاه بخشی و یا وزارت، تسهیلات گیرنده منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه نماید و یا نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام ننماید به مدت ۲ سال از دریافت هرگونه خدمات بانکی )تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و ...محروم شده و موظف به بازپرداخت منابع با نرخ ۲۴ درصد، شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه می شود.

کد خبر: ۲۴٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha