۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
در حوزه اف ای تی اف تحول جدیدی رخ نداده است
وزارت اقتصاد:

در حوزه اف ای تی اف تحول جدیدی رخ نداده است

وزارت اقتصاد، شایعات رسانه‌های اصلاح‌طلب درباره پذیرش اف ای تی اف را تکذیب کرد.

به گزارش بازار، مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پی فضاسازی برخی رسانه ها در خصوص جوابیه مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۴ این وزارتخانه با عنوان «ایران سازوکارهای داخلی خود را برای مبارزه با پولشویی دارد» تأکید کرد در حوزه اف ای تی اف تحول جدیدی رخ نداده است و تصمیم‌گیری درباره لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی در مراجع عالی همچون شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

به گزارش شادا، در این توضیح آمده است؛ ایران خلأهای نهادی و احکام و قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را رفع و بر مبنای استانداردهای بین‌المللی و حتی فراتر از این استانداردها این موضوع را پیگیری کرده است.

یکی از اقدامات دولت سیزدهم مربوط به سیاست‌گذاری در بحث مبارزه با پولشویی و تروریسم بوده و در این مدت معادل کل ۴ سال دولت گذشته تلاش شده است.

این گزارش می افزاید؛ ارتقای استانداردهای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم از سوی ایران، حتی فراتر از آنچه در گروه FATF دنبال می‌شود حکایت از تلاش‌های انجام شده در دو سال گذشته است اما این موضوع برای کشورهای غربی تنها یک بازی سیاسی برای فشار بیشتر بر کشورمان است.

کد خبر: ۲۴۷٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha