۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
توان تحویل برق نیروگاه‌های صنایع به ۳‌هزار مگاوات افزایش یافت
با ۱۳۰ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱️؛

توان تحویل برق نیروگاه‌های صنایع به ۳‌هزار مگاوات افزایش یافت

معاون بازار برق ایران گفت: حداکثر توان غیرهمزمان تحویلی نیروگاه‌های صنایع به شبکه از یک‌هزار و ۳۱۶ مگاوات در سال ۱۴۰۱ به سه‌هزار مگاوات در سال جاری رسید که حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، حمیدرضا باقری افزود: انرژی تحویلی این نیروگاه‌ها به شبکه در ۶ ماه نخست امسال به ۸.۵ میلیون مگاوات ساعت رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با ۵.۳ میلیون مگاوات ساعت انرژی تحویلی، ۶۵ درصد افزایش یافته است.

️وی با تاکید بر اتصال و فروش برق تولیدی نیروگاه‌های صنایع از طریق شبکه برق کشور، گفت: این نیروگاه‌ها به سه گروه تقسیم می شوند که گروه نخست، نیروگاه‌های احداث شده بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق و تفاهم نامه وزارتخانه های نیرو و صمت است که برای نخستین بار برق مورد نیاز هشت مشترک صنعتی طرف قرارداد با واحدهای ۳ و ۴ نیروگاه سمنان را بدون محدودیت تحویل دادند.

باقری ادامه‌داد: گروه دوم از نیروگاه‌های صنایع واحدهایی هستند که در تامین برق ایام اوج بار پارسال مشارکت داشتند و همکاری آنها در اوج بار امسال پس از انجام مذاکره و برخی هماهنگی‌ها عملیاتی شد.

وی اضافه‌کرد: گروه سوم، نیروگاه‌های جدید صنایع بودند که امسال برای نخستین بار نسبت به تامین برق ایام اوج بار همکاری داشتند و واحدهای ۳، ۴ و ۵ نیروگاه مایع سازی گاز، واحد بخار نیروگاه غرب کارون، واحد بخار نیروگاه متمرکز پارس جنوبی و نیروگاه فولاد بوتیای ایرانیان از جمله این نیروگاه‌ها محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۴۶٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha