۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
صدور ۵۰۰ هزار دسته چک الکترونیک برای مردم

صدور ۵۰۰ هزار دسته چک الکترونیک برای مردم

طراح قانون چک در مجلس گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار دسته چک الکترونیک برای مردم صادر شده و در حال حاضر ۸ بانک دارای زیرساخت برای صدور چک الکترونیک هستند.

به گزارش بازار، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و طراح قانون چک، گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار دسته چک الکترونیک برای مردم صادر شده و زیرساخت‌های صدور چک الکترونیک در ۸ بانک به‌طور کامل فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های ۶ بانک دیگر برای صدور چک الکترونیک در حال نهایی شدن است و در آینده‌ای نزدیک این بانک‌ها نیز امکان صدور چک الکترونیک را خواهند داشت.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد ۳۱ بانک و موسسه مالی زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند که همه آنها تا پایان سال باید امکان صدور دسته چک الکترونیک را داشته باشند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این بخش از قانون چک ۹۸ درصد مراجعات به شعب بانک‌ها کاهش می‌یابد و عملا عمده فعالیت‌های بانکی به صورت مجازی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: تاکنون و از زمان اجرایی شدن چک الکترونیک مردم اقدام به صدور ۱۰۸ هزار فقره چک الکترونیک کرده‌اند که تاریخ وصول ۹۵ هزار چک آن فرا رسیده و وصول شده و تنها در ۲ مورد ما شاهد چک برگشتی بوده‌ایم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که با اجرایی شدن چک الکترونیک تخلفات در این حوزه به حداقل رسیده است.

کد خبر: ۲۴۵٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha