۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
سهم اشخاص از معاملات در بازار خرد سهام چقدر است؟
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس شفاف سازی کرد

سهم اشخاص از معاملات در بازار خرد سهام چقدر است؟

بررسی‌های انجام شده از جزییات معاملات بازار در نیمه نخست سال جاری حاکی از آن است که سهامداران حقیقی‌ بیشترین سهم از معاملات خرد سهام در بازار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، امیرمهدی صبائی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارزیابی سهم اشخاص از گردش معاملات در بازار خرد سهام طی چند ماه گذشته پرداخت و اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده از جزییات معاملات بازار در نیمه نخست سال جاری حاکی از آن است که سهامداران حقیقی‌ بیشترین سهم از معاملات خرد سهام در بازار را به خود اختصاص دادند.

وی در پاسخ به مطالبات فعالان بازار درخصوص تنوع در انتشار اطلاعات معاملات انجام شده در بازار گفت: برای کسب شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه و ایجاد زمینه برای تقویت نگاه تحلیلی، مبلغ گردش معاملات سهام و نیز حق تقدم در نیمه ابتدایی سال جاری به تفکیک هر یک از اشخاص به شرح جدول و نمودار ذیل منتشر می‌شود.

سهم اشخاص از معاملات در بازار خرد سهام چقدر است؟

سهم اشخاص از معاملات در بازار خرد سهام چقدر است؟

صبائی اعلام کرد که با توجه به بازخوردهای دریافتی، شکل و محتوای اطلاعات منتشر شده از طریق نظرات ارائه شده توسط کارشناسان و فعالان بازار قابل بازنگری است.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: چندی پیش آماری در خصوص سهم معاملات صندوق‌های قابل معامله (ETF ها) از کل معاملات بازار منتشر شد که باعث ایجاد برخی ابهامات در میان فعالان بازار شد.

وی توضیح داد: اطلاعات منتشر شده به منظور شفاف‌سازی میزان معاملات بر روی یونیت‌های صندوق‌ها (اعم از سهامی و با درآمد ثابت) نسب به کل معاملات ارائه شده بود، که با اطلاعات سهم اشخاص از انجام معاملات در سهام، کاملاً متفاوت است.

کد خبر: ۲۴۵٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha