۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اختصاص یک میلیارد دلار برای توسعه صادرات کشاورزی
استاندار کرمان خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد دلار برای توسعه صادرات کشاورزی

کرمان- استاندار کرمان گفت: مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌ های عامل در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌ شود که در بحث تعهدات ارزی صادرکنندگان کشاورزی استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در هفتمین جشن ملی پسته رفسنجان با اشاره به شهرت جهانی پسته و اینکه این محصول بعد از نفت، طلا و فرش، مهم‌ ترین کالای ارزآور کشور است، اظهار کرد: هنوز هم پسته در زندگی مردم نقش تعیین کننده‌ ای دارد و در چند سال اخیر که سرمازدگی اتفاق افتاد، گرفتاری مردم کاملا محسوس بود.

استاندار کرمان به نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور مدیران اقتصادی کشور و بخش خصوصی با محوریت پسته اشاره و اضافه کرد: برای رونق محصول پسته، کارت‌ های مسدود شده تجار به دلیل تعهد ارزی به مدت شش ماه آزاد می‌ شود و از طرف دیگر شش هزار میلیارد تومان جهت کمک به کشاورزان در اختیار بانک‌ های عامل قرار می‌ گیرد.

فداکار گفت: همچنین مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در بانک‌ های عامل در اختیار بخش خصوصی قرار داده می‌ شود که کشاورزان در بحث تعهدات ارزی خود استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، افزود: همه شهرهای استان به غیر از کرمان و سیرجان زمین یک نفره و خود مالکی واگذار می‌ شود، در رفسنجان هم آماده‌ سازی باید انجام و در ادامه قطعه‌ بندی و زمین‌ ها واگذار شود، همچنین در این راستا می‌ توان از ظرفیت‌ های قانونی مسکن ملی هم استفاده کرد.

کد خبر: ۲۴۵٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha