۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
کاهش تولید موجب گرانی لاستیک در بازار شد| سوداگران به افزایش قیمت دامن زدند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

کاهش تولید موجب گرانی لاستیک در بازار شد| سوداگران به افزایش قیمت دامن زدند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که عرضه و تقاضا در بازار تایر با یکدیگر همخوانی ندارد فضا برای فعالیت دلالان فراهم شده بنابراین سوداگران نیز به این گرانی دامن می‌زنند.

به گزارش بازار، سیدجواد حسینی کیا درباره گرانی لاستیک در بازار، گفت: تولید داخلی نه تنها پاسخگوی نیاز بازار است بلکه می‌توان بخشی از این تولیدات را نیز صادر کرد، البته توجه به این نکته ضروری است که بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید تایر مانند دوده وارداتی است و قیمت آن براساس قیمت ارز تعیین می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت لاستیک دستوری است و از آنجاکه طی ماه‌های گذشته نیز قیمت آن افزایش پیدا نکرده، حتی برخی از واحدهای تولید در آستانه ورشکستگی بودند و سود برخی دیگر نیز به صفر رسیده بود این شرایط موجب شد این تولیدکنندگان برای متناسب شدن قیمت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان تایر خواستار افزایش قیمت بیش از 35 درصدی بودند که با آن موافقت نشد، اضافه کرد: به دلیل برخی کوتاهی‌ها تولید این واحدها کاهش پیدا کرد بنابراین قیمت افزایش یافت که امیدواریم با افزایش تولید در بازار ثبات ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: از آنجا که عرضه و تقاضا در بازار تایر با یکدیگر همخوانی ندارد فضا برای فعالیت دلالان فراهم شده بنابراین سوداگران نیز به این گرانی دامن می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تولید و نظارت وزارت صمت بر بازار موجب می‌شود لاستیک با قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده برسد.

کد خبر: ۲۴۴٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha