۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
دهکده اقتصاد مقاومتی در زنجان ایجاد می‌شود
معاون استاندار زنجان:

دهکده اقتصاد مقاومتی در زنجان ایجاد می‌شود

زنجان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان از ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف فعالیت‌های تولیدی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری زنجان، محمد شعاعی اظهار کرد: در بحث جهاد آبرسانی اقدامات برای ۵۷ روستا در ۵۵ مورد تمام شده و در باقی روستاهای برنامه‌ ریزی شده نیز پیگیری می‌ شود.

وی با اشاره به فعالیت دهکده اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال عنوان کرد: برای رفع مشکل یک محور روستایی باید هم‌ افزایی لازم بین بسیج سازندگی و راهداری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در مورد تأمین مسکن محرومان در کوی فاطمیه ابراز کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی درخواست ارائه اسناد تغییر کاربری این مکان از سوی شهرداری کرده است که مسائل آن به زودی حل می‌ شود.

وی با اشاره به ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این دهکده سکونتی اتفاق نمی‌ افتد و تمرکز آن روی فعالیت‌ های کشاورزی بوده و تأمین زمین در دست پیگیری است که باید مدیریت منابع آب در آن پیش‌ بینی شود.

شعاعی تصریح کرد: مشکلاتی در پرورش گوشت قرمز داریم زیرا سال گذشته چند واحد بزرگ تولیدی سودده نبودند و مجبور شدند گوسفندهای چند قلوزا را به قیمت گوسفند معمولی بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه باید هزینه تأمین زیرساخت‌ ها برای واحدها تولیدی را را تسهیل کنیم، ادامه داد: فعالیت‌ های کشاورزی و صنایع باید سودده باشد و تمهیدات لازم در خصوص پرورش دام اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان اظهار کرد: بهتر است دهکده اقتصاد مقاومتی محدود به فعالیت‌ های کشاورزی نباشد؛ چراکه فعالیت‌ های تولیدی سودآور دیگری داریم که هزینه تأمین زیرساخت‌ ها در آن کمتر است.

کد خبر: ۲۴۴٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha