۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹
پول های بلوکه شده ایران بزودی در قطر آزاد می شود| تلاش برای لغو ویزای سفر به قطر
سفیر ایران در قطر به بازار خبر داد:

پول های بلوکه شده ایران بزودی در قطر آزاد می شود| تلاش برای لغو ویزای سفر به قطر

بوشهر- صالح آبادی سفیر ایران در قطر با اشاره به آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران در قطر از تلاش برای لغو ویزای سفر به قطر خبر داد.

علی صالح آبادی در حاشیه نشست با مسئولان استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار نزدیک است و در حوزه اقتصادی و بازرگانی نیز مبادلات دو کشور در حد مطلوبی است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف در قطر، فرصت مناسبی برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان بوشهری است تا بطور رایگان در این نمایشگاه ها مشارکت کنند.

سفیر قطر در ایران خاطر نشان کرد: کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و قطر، آذر ماه سال جاری در شیراز برپا می شود که امیدواریم استان بوشهر استفاده لازم را از این موقعیت ببرد.

صالح آبادی ظرفیت صادراتی قطر را ۱۵۰ میلیارد دلار در سال برشمرد و گفت: سرانه قطر به صورت اسمی ۱۲۰ هزار دلار بوده ولی در واقع ۷۰۰ هزار دلار است چرا که از ۳ میلیون جمعیت این کشور، تنها ۵۰۰ هزار نفر قطری هستند.

وی از تلاش برای لغو ویزای سفر به قطر خبر داد و تصریح کرد: ویزای عمان را اخیرا لغو کردیم و بزودی مقدمات کار برای لغو ویزای سفر به قطر نیز انجام می شود.

سفیر ایران در قطر به درآمدزایی ۱۱ میلیارد دلاری قطر از حوزه توریستی و گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: از فعالان گردشگری استان بوشهر دعوت می کنیم در این حوزه ورود کنند.

سفیر ایران در قطر در ارتباط با پول های آزاد شده نیز ابراز کرد: این پول ها به‌زودی به حساب بانک‌ های ایرانی واریز خواهد شد.

صالح آبادی خاطرنشان کرد: تا چند هفته دیگر پول آزاد شده کشور در بانک‌های ایرانی در قطر واریز می شود و این پول ها یک ظرفیت بالایی در توسعه کشور ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۳٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha