۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران تشکیل شد

کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران تشکیل شد

کمیته تدوین طرح تحول در ساختار اتاق ایران با هدف بررسی و تدوین مدل پیشنهادی اصلاح ساختار اتاق ایران، متشکل از برخی روسای اتاق‌ها و اعضای هیات نمایندگان، چهره‌های دانشگاهی و ...تشکیل شد.

به گزارش بازار، در نشست شورای مشورتی بررسی اصلاح ساختار اتاق ایران، کمیته‌ای متشکل از محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق، ساسان شاه‌ویسی دبیرکل اتاق ایران، فرج الله معماری و محمدصادق حمیدیان روسای اتاق‌های سمنان و فارس، مجید اثنی عشری، رضا پدیدار و توحید صدرنژاد اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران و تعدادی از پژوهشگران و چهره‌های دانشگاهی از جمله مهدی مرتضوی رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس و هادی حدادی پژوهشگر نهادهای مدنی مأمور مطالعه مدل تحولی ساختار اتاق ایران شد. دبیرخانه این کمیته در مرکز پژوهش‌های اتاق ایران خواهد بود و قرار است در جلسات کارشناسی، ایده اولیه مدل مبتنی بر مطالعه انجام شده در دانشگاه تربیت مدرس را بررسی کرده و بعد از جمع‌آوری آراء مختلف و جمع‌بندی آن‌ها مدل پیشنهادی خود برای تغییر ساختار اتاق ایران را جهت اظهار نظر و رأی‌گیری نهایی به هیات نمایندگان اتاق ایران ارائه کند.

در این نشست حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: تحول در ساختار اتاق ایران در دوره‌های قبل نیز مد نظر هیات رئیسه و هیات نمایندگان بوده است. ساختار اتاق متناسب با مأموریت‌های آن از چابکی کافی برخوردار نیست و نیاز به یک مدل کارشناسی شده برای این اصلاح وجود دارد.

مهدی مرتضوی رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس، با اشاره به مطالعه مأموریت‌ها، اهداف و روابط اتاق ایران با ذی‌نفعان و تدوین سند تحول اتاق ایران، بیان کرد: در این سند اهداف و مأموریت‌های اتاق مشخص شده و هشت راهبرد مبتنی بر آن تعریف شده است. برای دست‌یابی به اهداف از طریق این راهبردها نیز حدود ۴۲ برنامه تحول تدوین شده است.

مرتضوی تصریح کرد: ارتقاء چابکی، متناسب‌سازی و شبکه محوری الگوی اداره اتاق از لحاظ سازمانی، توانمندسازی شبکه اتاق و اتاق‌های استانی مبتنی بر توسعه محلی و منطقه‌ای، افزایش تعامل با ذی‌نفعان و ارتقاء دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد دیجیتال، دستیابی به سامانه‌های دیجیتال و اثربخشی در این حوزه در سطح ملی و بخش خصوصی، بهره‌مندی از منابع انسانی شایسته و حرفه‌ای، تسریع در ارائه خدمات و تعامل با ذی‌نفعان، دارا بودن فرهنگ سازمانی متعالی و توسعه منابع مالی و متنوع سازی این منابع، به عنوان اهداف کلان در این سند تحولی هستند.

او افزود: برای دستیابی به این اهداف راهبردهای بازآفرینی ساختار و شبکه همکاری اتاق مبتنی بر مدیریت فراگیر، معماری و استقرار نظام‌های منابع انسانی مبتنی بر رویکردهای نوین، مستندسازی و فرآیندهای اتاق، مدیریت عملکرد، متنوع سازی و کیفیت خدمات، بهبود مستمر فرهنگ سازمانی و تغییر آن، نظام‌های منابع مالی و فیزیکی اتاق، حمایت از حضور بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی و توسعه منطقه‌ای راهبرد تعریف شده‌اند.

محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز گفت: مطالعه آسیب‌شناسی اتاق مبتنی بر بررسی اتاق‌های موفق بین‌المللی، شرح وظایف اتاق‌های سراسر کشور و مصاحبه مفصل با ذینفعان انجام شده است که نتایج آن برای طرح تحول ساختار اتاق کاربردی خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha