۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
تولید اتوبوس برقی در قزوین ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد
استاندار قزوین:

تولید اتوبوس برقی در قزوین ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

قزوین- استاندار قزوین گفت: در حال حاضر یک کارخانه خودرو سازی در استان قزوین آمادگی تولید اتوبوس برقی را دارد که برای اجرای این طرح ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‌پور بعد از ظهر امروز در بازدید از یک واحد خودرو سازی در قزوین که با حضور بابک  دین‌پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین از گذشته به دلیل نزدیکی به پایتخت و صنعتی بودن ماهیت این استان برخی از صنایع مرتبط با خودرو سازی را در خود جای داده است ولی آنطور که باید و شاید نتوانسته ایم رشد این صنعت را در استان و در کشور مشاهده کنیم.

وی بیان کرد: سایه افکنی حاشیه و سیاسی‌بازی‌هایی در صنعت خودرو سازی در کشور وجود دارد که باعث شده این صنعت نتواند رشد کافی داشته باشد و از این رو اختلافاتی هم میان تولیدکنندگان این بخش ایجاد شده است.

استاندار قزوین اظهار داشت: در این بین قطعا مردم هستند که بیشترین میزان ضرر را متحمل می‌شوند و از سوی دیگر صنعت خودرو سازی علی رغم این که در حال فعالیت است به رکود و بی تحرکی رسیده است.

جمالی‌پور گفت: همین موانع پشت پرده موجب شده است تا قطعه سازان و فعالین در صنعت خودرو سازی در استان قزوین نیز متضرر شوند و امروز مشکلات زیادی برای فعالین این بخش وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: تلاش ما احیاء و حمایت از این صنعت در بعد استانی است و اجازه نمی‌دهیم مسائل حاشیه‌ای مسیر حرکت این بخش را مسدود کند.

اجرای طرح توسعه برای ۴۵۰ نفر در قزوین اشتغالزایی دارد

محمد محمدی مدیرعامل شرکت خودرو سازی در استان قزوین در ادامه این بازدید بیان کرد: در حال حاضر این واحد خودرو سازی در استان با تولید انواع مینی‌بوس‌ها، وانت و کامیونت ها سالانه بیش از ۴۳ هزار دستگاه از انواع خودرو در این رده تولید و به بازار عرضه می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی از محصولات جدید این واحد خودرو سازی تولید خودروی جدید آتش‌نشانی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال تولید این خودرو در قزوین تا ۲۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل این شرکت خودرو سازی گفت: همچنین طرح توسعه دیگری برای این واحد در نظر گرفته شده است که با اجرای آن برای ۴۵۰ نیروکار جدید در استان اشتغالزایی صورت خواهد گرفت.

محمدی در پایان سخنان خود افزود: اجرای طرح ساخت و تولید اتوبوس برقی از پروژه‌های پراهمیت برای ماست که به منظور اجرای این طرح نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

کد خبر: ۲۴٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha