۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
حضور اروند در نمایشگاه چین دستاورد دارد| دعوت از فعالان اقتصادی چین برای حضور در آبادان و خرمشهر
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

حضور اروند در نمایشگاه چین دستاورد دارد| دعوت از فعالان اقتصادی چین برای حضور در آبادان و خرمشهر

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه بسته های سرمایه گذاری و حضور در نشست های جانبی، سرمایه گذارهای چینی را به منطقه آزاد اروند دعوت کنیم.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی و رشد نیروی کار نقش اثر گذاری بر رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه دارد، اظهار کرد: شرکت در رویدادهای بین المللی که از اقصی نقاط جهان در آن حضور پیدا می کنند می تواند منجر به جذب سرمایه گذار خارجی شود که این مهم در توسعه اقتصادی مناطق آزاد، نقش بسیار موثری ایفا می کند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران خارجی به منظور ارتقای سطح رقابت پذیری و کسب سود بیشتر متمایل به سرمایه گذاری در مناطق مستعد و مزیت دار شده اند، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد ایران به دلیل امتیازات و مشوق های قانونی نسبت به سرزمین اصلی، می توانند این خواست مهم سرمایه گذاران خارجی را تأمین و محل مناسبی برای سرمایه گذاری باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند سیاست سال جاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مبنی برشرکت در نمایشگاه های متعدد است را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با حضور پررنگ در نمایشگاه‌ ها و ارائه دستاوردها، قابلیت ها و بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد به شرکت های سرمایه گذار، ظرفیت های این مناطق به خوبی معرفی می شود.

زارعی بیست و سومین نمایشگاه «سیفیت» که بزرگ ترین رویداد سرمایه گذاری چین محسوب می شود را یک امتیاز برای مناطق آزاد کشور دانست و گفت: با تدبیر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مناطق آزاد در پاویون جمهوری اسلامی دراین نمایشگاه حضور پیدا کردند و ۸۵۰ بسته سرمایه گذاری خود را ارائه کردند.

زارعی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند نیز ۱۰۶ بسته سرمایه گذاری خود را به زبان های چینی و انگلیسی معرفی و به معرض عموم گذاشته است، تصریح کرد: شرکت دررویدادهایی که در خلال نمایشگاه انجام می شود؛ باعث خواهد شد مناطق آزاد پروژه ها و بسته های ویژه خود را معرفی و با برگزاری جلسات « B۲B» امیدوار هستیم در این نمایشگاه بتوانیم سرمایه گذاران چینی را جذب منطقه آزاد اروند کنیم.

وی توجه به تنوع در سرمایه گذاری، حضور در نمایشگاه را یکی از اصلی ترین راه های معرفی دستاوردهای شرکت ها و سازمان ها عنوان کرد و افزود: در زمان همه گیری کرونا با حضور شبکه های اجتماعی هرگز نمایشگاه ها در سطح دنیا تعطیل و کم رونق نشدند و با قدرت به کار خود ادامه دادند، چرا که نفس حضور در نمایشگاه ها جهت توسعه اقتصادی بسیار مهم است و اگر بخواهیم خودمان را در سطح بین المللی معرفی کنیم، باید در نمایشگاه ها شرکت کنیم.

این مقام مسئول دستاورد حضور در نمایشگاه چین (سیفیت ۲۰۲۳) برای اروند را مهم دانست و خاطرنشان کرد: قطعا نمود منطقه آزاد اروند در این نمایشگاه بدون دستاورد نخواهد بود و همه تلاش خود را خواهیم کرد با ارائه بسته های سرمایه گذاری و حضور در نشست های جانبی، سرمایه گذارهای چینی که علاقه مند هستند را به منطقه آزاد اروند دعوت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: طی نشست های متعدد در حاشیه این رویداد، متوجه تمایل حضور چینی ها در ایران شدیم و با توجه به فرصت هایی نظیر تولید آسان و ارزان برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج ازجمله عراق و کویت، می توانیم بهترین نقطه به منظور تولید کالا و صادرات برای آنها باشیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha