۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی خط انتقال آب روستاهای تنگستان اختصاص یافت
برای حل مشکلات آب؛

۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی خط انتقال آب روستاهای تنگستان اختصاص یافت

بوشهر - حمزه پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی خط انتقال آب برای حل مشکلات تأمین آب روستاهای تنگستان اختصاص یافت.

عبدالحمید حمزه پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نصب یک دستگاه الکتروپمپ دور متغیر برای مخزن ذخیره آب روستای رستمی تنگستان برای بهبود مدیریت توزیع در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: تهیه اسناد مناقصه نوسازی خط انتقال خائیز حد فاصل دلوار تا بندر رستمی به طول سه کیلومتر از دیگر اقدامات در دست اجرا برای حل مشکلات تأمین آب روستاهای  تنگستان است.

حمزه پور اضافه کرد: قطع ۴۰۰ انشعاب خانه باغ از دیگر اقدامات اجرایی شده برای تأمین نیاز آب روستاییان تنگستان است.

وی بیان کرد: طراحی مهندسی و نصب یک دستگاه الکتروپمپ بر روی مخزن  ذخیره آب روستایی گورک سادات و جداسازی انشعابات آب این روستاها از خط انتقال آب و مخزن ذخیره گورک سلیمانی از دیگر اقدامات اجرایی شده برای تأمین نیاز آب روستاییان تنگستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: نسبت به  خرید، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه الکتروپمپ در ایستگاه پمپاژ مخزن گورک سلیمانی برای افزایش آب دهی این ایستگاه و بهبود وضعیت هیدرولیکی خط انتقال آب روستاهای ساحلی تنگستان اقدام شد.

وی  افزودن سه دستگاه تانکر آب‌رسانی برای افزایش ظرفیت آب‌رسانی سیار به روستاهای نوار ساحلی تنگستان را از دیگر اقدامات در حل مشکلات این روستاها دانست و افزود: نوسازی بخشی از خط انتقال آب در محدوده دلارام و خط انتقال آب روستای خائیز از دیگر اقدامات است.

حمزه پور  با بیان اینکه انشعاب آب روستاهای گو رک‌ها تا شهر دلوار در تنگستان ساماندهی شد، اضافه کرد: افزایش دبی ورودی به مخزن ذخیره آب روستای رستمی از حدود ۳۰ لیتر به ۴۰ لیتر در ثانیه مورد توجه قرار گرفت که در این زمینه هم‌اکنون به صورت ۴۸ ساعته یک‌بار آب‌رسانی در روستاهای تحت پوشش مجتمع آب‌رسانی رستمی صورت می‌گیرد.

وی  اجرای برنامه‌ریزی مدیریت بهینه توزیع در روستاهای ساحلی  تنگستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای توزیع آب به صورت ۲۴ ساعتی یک‌بار درواقع یک روز در میان هستیم.

حمزه پور با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در روستاهای  تنگستان ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار تأمین ‌شده است، گفت: کنترل و ساماندهی انشعابات آب غیرمجاز و مصارف خارج از الگو و نامتعارف در روستای خائیز و بنیون و نوسازی خط انتقال آب از تأسیسات روستای انبارک تا جائینک به طول حدود ۱۵ کیلومتر در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در راستای حل مشکلات آب روستاهای خور شهاب، کری، بوالخیر و بندر عامری با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اسناد و نقشه‌های اجرایی آن تهیه‌شده است.

کد خبر: ۲۴٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha