۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
اروند هاب تولید و صادرات مناطق آزاد ایران است| حضور سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

اروند هاب تولید و صادرات مناطق آزاد ایران است| حضور سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) هاب تولید و صادرات مناطق آزاد ایران است.

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری نمایشگاه CIFIT در شیامن کشور چین، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند یک فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و پرداختن به امر تولید است و محصولات این منطقه، قابلیت صادرات به فرای مرزهای سرزمینی را دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۹۶ میلیون دلار از تولیدات منطقه به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: ارزش تولیدات منطقه آزاد اروند در طول سال بالغ بر نیم میلیارد دلار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این منطقه دارای مجهزترین مرز در غرب کشور با بیش از ۱۰۰ هکتار بارانداز تخصصی است، توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۶۵۰ میلیون دلار صادرات در طریق مرز شلمچه به کشور عراق صورت گرفت که این میزان صادرات در میان مناطق آزاد کم‌نظیر است. این حجم از صادرات، دیگر کشورهای منطقه را برای استفاده از این مرز برای صادرات تولیدات خود، ترقیب ساخته است.

زارعی با اشاره به پذیرایی سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی در شهرهای آبادان و خرمشهر، افزود: سالانه یک میلیون گردشگر از اقصی نقاط کشورمان به منطقه آزاد اروند سفر می‌کنند که این تعداد در میان مناطق آزاد کشور کم‌نظیر است.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند دارای مزیت‌های رقابتی فراوانی است که این منطقه را از سایر مناطق متمایز ساخته است. گستردگی منطقه آزاد اروند در ۳۷هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، پیشینه صنعتی و بازرگانی منطقه، ترکیبی از نیروی انسانی مجرب، جوان و تحصیل کرده خصوصاً در زمینه های صنعتی و بازرگانی، داشتن مرز آبی و خشکی با کشور عراق و امکان دسترسی آسان به بازار کشور های حوزه خلیج فارس، دسترسی به بازار وسیع و جمعیت داخلی شهرهای آبادان و خرمشهر ( با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر ) و جمعیت استان خوزستان ( با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفر ) و جمعیت ۲۸ میلیونی کشور عراق، نزدیکترین منطقه آزاد به مرکز عمده جمعیتی، صنعتی، کشاورزی و معادن کشور، وجود رودخانه های آب شیرین اروند، کارون و بهمنشیر با قابلیت کشتیرانی، وجود چهارنوع حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در منطقه، تنها بخشی از این مزایا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به مزایای قانونی فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد اروند، تاکید کرد: سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و متقاضیان ورود به حیطه تولید در منطقه آزاد اروند در نظر داشته باشند که فعالیت‌های اقتصادی ایشان مشمول یک سری مزایای قانونی خواهد بود که سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارای جذابیت کرده است.

زارعی ادامه داد: مقررات خاص جهت اشتغال نیروی انسانی در منطقه آزاد و امکان دسترسی به نیروی انسانی ماهر، بهره ور و ارزان، صدور محصولات بدون پرداخت عوارض گمرکی، استفاده از قانون ارزش افزوده جهت انتقال کالاهای تولید شده در منطقه آزاد اروند به سرزمین اصلی تا صد در صد تولیدات، مقررات خاص جهت بیمه و تأمین اجتماعی در مناطق آزاد، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله کلیه فعالیت‌ها در تمام زمینه ها، امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت در نسبت مشارکت، مالکیت صد در صد سرمایه گذاران خارجی نسبت به اعیان مستحدثه در اراضی استیجاری، امکان داشتن ۱۰۰% سهام شرکت‌های ثبت شده توسط سرمایه گذاران خارجی، آزادی انتقال ارز به خارج از کشور بدون هیچ محدودیت، آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی، حمایت و ضمانت سرمایه های خارجی، تجویز تأسیس بانک و بیمه‌های خارجی، برخورداری از مقررات خاص در صادرات، واردات و امور گمرکی، عدم نیاز به روادید و سهولت در صدور مجوز ورود و اقامت خارجی‌ها از جمله این مزایا است که به صورت قانونی به سرمایه‌گذار تفویض شده است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اروند پذیرای هرگونه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است و تمامی مجوزها با کمترین تشریفات اداری صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha