۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی رونمایی شد

برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی رونمایی شد

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از رونمایی برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تعاون روستایی، غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی در مراسم بزرگداشت هفته تعاون که به‌ صورت حضوری و وبیناری در محل سازمان برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری تعابیر بسیار ارزشمندی از تعاون، مانند چشمه جوشان اشتغال و همچنین گره‌گشایی از مشکلات دارند، وقتی چنین اعتقادی در صدر نظام وجود دارد، معنایش این است که باید به طور مضاعف و برنامه‌محور در این راستا تلاش کنیم.

وی هفته تعاون را به همه تلاشگران عرصه تعاون، تعاونگران، مدیران و همکاران سازمان تعاون روستایی ایران در سراسر کشور تبریک گفت و با تشکر ویژه از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و تعاونی‌های برتر و ۱۰ تشکلی که به نمایندگی از خیل عظیم برترها و نمونه‌ها در این جلسه حضور دارند، اضافه کرد: این را بدانید که شما قهرمان تولید هستید، شما توانستید بر نیازها غلبه کنید و با توکل و خودباوری تهدیدها را به فرصت تبدیل کردید.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از رونمایی برنامه راهبردی تحول سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش برای نخستین بار خبر داد و گفت: این برنامه به‌عنوان نقشه راه تعاون روستایی کشور مشتمل بر ۲۲ راهبرد و ۸۵ برنامه اقدام و ۱۵ سرفصل اجرایی و کاری است که ان‌شاءالله از نیمه دوم سال جاری به عنوان نقشه راه سازمان و شبکه تحت پوشش خواهد بود.

وی افزود: همچنین امروز به نمایندگی از ۶۹ پروژه حوزه تعاون که حدود ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار صرف آن شده است، سه پروژه در سه استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

هادربادی در بحث برون‌سپاری ‌کارها اضافه کرد: هر کجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشکل‌ها و مردم تکیه کرد موفقیت حتمی بوده است، نمونه بارز آن مدیریت میوه شب عید توسط تشکل‌های تعاون روستایی بود که بدون هیچ‌گونه هزینه برای دولت با اثربخشی بالا انجام شد و این نشان توان بالای تشکل‌ها است.

وی با بیان این که در بحث گندم هم امسال به لطف الهی یک افتخار برای کشور خلق شد، بالای ۱۰ میلیون تن خرید انجام شد که حدود ۴۰ درصد آن توسط تشکل‌های تعاون روستایی تحقق یافت، ادامه داد: تشکل‌ها محموله‌های خرد گندم را از مناطق صعب‌العبور و دورافتاده جمع‌آوری کرده و به این ترتیب به خودکفایی کشور کمک کردند، در حال حاضر نیز بحث مدیریت مازاد محصولات نظیر لیمو و گوجه فرنگی را نیز اجرایی می‌کنند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ابراز امیدواری کرد با تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی و روستایی شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی و ارتقای امنیت غذایی باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تعاونی‌ها و تشکل‌های نمونه بخش کشاورزی در سازمان تعاون روستایی کشور تقدیر شد.


تعداد مشاهده خبر۷ بار
تصاویر مرتبط

۱_۰

کد خبر: ۲۴۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha