۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
قیمت گذاری خودرو باید با سود معقول باشد| زیان ۹۰ میلیون تومانی یک محصول جدید با قیمت دستوری
بازار گزارش می دهد

قیمت گذاری خودرو باید با سود معقول باشد| زیان ۹۰ میلیون تومانی یک محصول جدید با قیمت دستوری

جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بازار گفت: شورای رقابت باید براساس واقعیت ها و محاسبه هزینه های تمام شده خودروسازان توام با در نظر داشتن «سود معقول» اقدام به قیمت گذاری کند.

بازار؛ گروه خودرو: سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی شورای رقابت اخیرا در واکنش به پیگیری انجمن خودروسازان در خصوص افزایش قیمت خودروها، گفت: قرار نیست قیمت خودرو هر سه ماه یکبار تغییر و تاکنون نامه یا لیستی از سوی مراجع تصمیم گیر جهت بررسی قیمت خودروها به این شورا ارسال نشده است. از سوی مدیران و فعالان صنعت خودرو مدعی هستند که از آن خواسته شده طی هفته جاری اظهار نظری در خصوص تغییر قیمت خودروها در بازار نداشته باشند.

جدی: تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت باید طوری انجام شود که برای تولید کننده رغبت و انگیزه ایجاد کند

قیمت گذاری دستوری فعلا الزامی

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واکنش شورای رقابت به درخواست خودروسازان نسبت به تغییر قیمت محصولات، به «بازار» گفت: خودروسازان نباید با قیمت تمام شده یا زیان مجبور به عرضه محصول به بازار باشند، شورای رقابت باید براساس واقعیت ها و محاسبه هزینه های تمام شده خودروسازان توام با در نظر داشتن «سود معقول» برای محصولات آن ها اقدام به قیمت گذاری کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد الزام شورای رقابت برای قیمت گذاری دستوری به خبرنگار «بازار» توضیح داد: تا زمانی که واردات خودرو با تیراژ بالا و به صورت قطعی انجام نشود، شورای رقابت باید قیمت گذاری براساس «سود معقول» خودروسازان انجام دهد.

جدی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه برخی از اعضای شورای رقابت با اظهار نظر غیرکارشناسی بازار خودرو را دچار التهاب می کنند، بیان کرد: تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت باید طوری انجام شود که برای تولید کننده رغبت و انگیزه ایجاد کند، در غیر اینصورت تولید کننده و مصرف کننده آسیب می بینند.

قیمت گذاری خودرو باید با سود معقول باشد| زیان ۹۰ میلیون تومانی یک محصول جدید با قیمت دستوری

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «بازار» مبنی بر کمبود ارز صنایع خودروسازی و فشار قیمت گذاری دستوری، اظهار داشت: دولت اگر به دنبال افزایش تیراژ خودرو است، باید از این صنعت حمایت کند. باتوجه به اینکه صادرات خودروسازان نمی تواند نیاز ارزی آن ها را پاسخ دهد، دولت باید سیاستی جهت تامین ارز این صنعت اتخاذ کند.

وی افزود: البته عدم تخصیص ارز فقط منوط به صنایع خودروسازی نیست، سایر صنایع نیز با چالش تخصیص ارز جهت ترخیص ماشین آلات یا مواداولیه از گمرک مواجه هستند.

مدیرعامل یک واحد خودروساز که نخواست نامش فاش شود: یکی از محصولات جدید این شرکت خودروساز با ۹۰ میلیون تومان زیان راهی بازار می شود

زیان ۹۰ میلیون تومانی محصول جدید

مدیرعامل یک واحد خودروساز بزرگ در کشور که نخواست نامش فاش شود، در خصوص آسیب های قیمت گذاری دستوری به خبرنگار «بازار» گفت: یکی از محصولات جدید این شرکت خودروساز با ۹۰ میلیون تومان زیان راهی بازار می شود. این درحالی است که اختلاف قیمت این محصول از کارخانه تا بازار تقریبا دو برابر است.

این مدیرعامل در خصوص مزایایی آزادسازی قیمت خودرو به «بازار» توضیح داد: در صورتی که قیمت گذاری دستوری برای محصولات فعلی حذف شود، زیان انباشت خودروسازان دولتی کاهش و تقاضا کاذب از بازار خودرو حذف خواهد شد.

قیمت گذاری خودرو باید با سود معقول باشد| زیان ۹۰ میلیون تومانی یک محصول جدید با قیمت دستوری

وی افزود: وزارت صمت حمایت های لازم و مناسب از خودروسازان را دارد، بحث قیمت گذاری در شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای صنایع خودروسازی چالش ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha