۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
صادرات کیوی مازندران تا نیمه مهرماه ممنوع است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

صادرات کیوی مازندران تا نیمه مهرماه ممنوع است

ساری- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرات کیوی از نیمه شهریور تا ۱۵ مهرماه ممنوع است و گواهی قرنطینه ای صادر نمی شود.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که حجم تولید میوه در استان بالاست، گفت: بازار داخلی کفاف میوه و محصولات استان را نمی‌ دهد و باید برای صادرات آن برنامه‌ ریزی شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت صادراتی و قرنطینه‌ای محصولات باید فراهم شود، گفت: در حال حاضر در بنادر و فرودگاه‌ های استان پست قرنطینه‌ ای مستقر شده است و کالاهای ورودی و خارجی استان باید در این پست‌ها تایید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات کیوی گفت: طبق دستورالعمل و بخشنامه‌ های صادره، صادرات کیوی از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه ممنوع شده و این موضوع به شهرستان‌ها و اتاق بازرگانی اعلام شده است.

وی گفت: هرگونه صدور گواهی صادراتی تا قبل از ۱۵ مهر ماه ممنوع خواهد بود و علاوه بر این باید از برداشت زود هنگام نارنگی‌ ها در استان جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد طبق پروتکل‌ های جهانی باید بافت داخلی و ظاهری میوه برای صادرات مناسب باشد از این رو باید از برداشت زود هنگام مرکبات و نارنگی جلوگیری شود.

وی از راه‌ اندازی ۵ کلینیک قرنطینه‌ ای مرکبات در استان خبر داد و گفت: این کلینیک‌ ها میوه را از نظر رنگ قند ظاهر مورد ارزیابی قرار می‌دهند زیرا برخی از افراد با سبز زدایی درصدد صادرات برمی‌ آیند که سبب می‌ شود هم بازار داخل و هم صادرات برهم خورد.

وی با بیان این که نگران خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای در میوه مرکبات نیستیم، گفت: کشاورزان به تدریج در حال برداشت و عرضه میوه در بازار هستند.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha